عنوان فارسی: تجربه روشنفکری جلال آل احمد و گشودن راه برای رسیدن به معیارهای خودی (عنوان عربی: تجربه الانفتاح الفکری لجلال آل أحمد وفتح الطریق للوصول إلی المعاییر الذاتیه)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: تجربه روشنفکری جلال آل احمد و گشودن راه برای رسیدن به معیارهای خودی (عنوان عربی: تجربه الانفتاح الفکری لجلال آل أحمد وفتح الطریق للوصول إلی المعاییر الذاتیه) دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: تجربه روشنفکری جلال آل احمد و گشودن راه برای رسیدن به معیارهای خودی (عنوان عربی: تجربه الانفتاح الفکری لجلال آل أحمد وفتح الطریق للوصول إلی المعاییر الذاتیه)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: تجربه روشنفکری جلال آل احمد و گشودن راه برای رسیدن به معیارهای خودی (عنوان عربی: تجربه الانفتاح الفکری لجلال آل أحمد وفتح الطریق للوصول إلی المعاییر الذاتیه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: تجربه روشنفکری جلال آل احمد و گشودن راه برای رسیدن به معیارهای خودی (عنوان عربی: تجربه الانفتاح الفکری لجلال آل أحمد وفتح الطریق للوصول إلی المعاییر الذاتیه) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : معرفت فرهنگی اجتماعی

تعداد صفحات :۳۲

چکیده فارسی:توجه به معیارهای خودی و بومی گرایی، دغدغه ای است که سال ها ذهن اندیشمندان و روشنفکران ایرانی را به خود مشغول ساخته، و نسخه های متعددی برای نوشته شده است. این مفهوم در ابتدا در واکنش به استعمار و نفوذ فرهنگ غربی مطرح و به تدریج بسط یافت. مفاهیمی مانند علم بومی و اسلامی از ابستر این مباحث به وجود آمدند. در این نوشتار، ضمن بررسی سیر اندیشه ها و فعالیت های سیاسی جلال آل احمد، این موضوع که بومی گرایی به مثابه یک مفهوم تاریخی چگونه در جریان فعالیت های ادبی، سیاسی و روشنفکرانه او مطرح می شود و تا آنجا بسط می یابد که بر نوعی علوم انسانی بومی نیز مجال بروز می دهد. بررسی ها نشان می دهد آل احمد در جریان سال های دهه بیست تا چهل، تحت تاثیر سنت ادبی و نظری روشنفکران غربی و ایرانی و وقایع سیاسی آن زمان، و با بهره گیری از تربیت سنتی مذهبی خود، روز به روز به زیست بومی مردم ایران و جهان بینی اسلامی شیعی نزدیک می شود. در مواردی نگاه مدرن و روشنفکرانه خود را به نفع سنت اسلامی جرح و تعدیل می کند.

چکیده عربی:إن الاهتمام بالمعاییر الذاتیه أو التأصیل کان من الهواجس التی حظت باهتمام العلماء والمفکرین الإیرانیین طوال سنوات، حیث دونت مواضیع عددیده حوله. فی بادئ الامر طرح هذا المفهوم کرده فعل علی الاستعمار ونفوذ الثقافه الغربیه، وبالتدریج اتسع نطاقه فانعکست منه بعض المفاهیم، کعلم التأصیل والعلم الإسلامی. قام الباحثان فی هذه المقاله ببیان أن مسأله التأصیل التی هی بمثابه مفهوم تأریخی کیف تطرح فی النشاطات الأدبیه والسیاسیه والمنفتحه فکریا لجلال آل أحمد، ویتم الحدیث عنها وبسطها للبحث عن کیفیه ظهورها فی جانب من العلوم الإنسانیه الأصیله، کما أنهما تطرقا إلی بیان جانب من مسیره الأفکار والنشاطات السیاسیه لهذا الأدیب. وقد أثبتت نتائج البحث أن آل أحمد قد تأثر بالتقالید الأدبیه والنظریه للمفکرین الغربیین والإیرانیین والأحداث السیاسیه من عقد العشرینیات إلی عقد الأربعینیات، وعبر اتکائه علی تربیته التقلیدیه الدینیه کان یقترب یوما بعد یوم من واقع الحیاه الأصیله للشعب الإیرانی والرؤیه الشمولیه الإسلامیه – الشیعیه. وفی بعض الموارد فإن مسأله جرح وتعدیل رؤیته المتحضره والمنفتحه تنصب فی مصلحه التقالید الإسلامیه.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: بومی گرایی، هویت، هویت ایرانی اسلامی، اصالت، روشنفکری (کلیدواژه عربی: التأصیل، الهویه، الهوییه الإیرانیه – الإسلامیه، الأصاله، الانفتاح الفکری)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.