مقاله خوردگی در درجه حرارتهای بالا بر روی پره های توربین گازی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله خوردگی در درجه حرارتهای بالا بر روی پره های توربین گازی دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله خوردگی در درجه حرارتهای بالا بر روی پره های توربین گازی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله خوردگی در درجه حرارتهای بالا بر روی پره های توربین گازی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله خوردگی در درجه حرارتهای بالا بر روی پره های توربین گازی :

تعداد صفحات:۲۸

چکیده:

پره های مرحله دوم توربین گازی هیتاچی یکی از نیروگاه ها که از آلیاژ پایه نیکلی Udimet 500 بوده، پس از کارکرد تقریبی ۷۵۰۰ ساعت در دمای عملیاتی ۶۰۰ درجه سانتی گراد و فشار kg/cm2 9 می شکند. سوخت مصرفی گازوئیل و سرعت چرهش روتور ۵۱۰۰ ROM بوده و در خلال مدت بهره برداری در حدود ۴۹۰ بار توربین روشن وخاموش گردیده است. بمنظور پی بردن به علت وقوع حادثه پره شکسته شده تحت بررسیهای گوناگون از جمله مشاهدات ظاهری، مطالعات میکروسکوپی، سطوح شکست بوسیله SEM ، آنالیز شیمیائی، بررسی تغییرات خواص مکانیکی، متالوگرافی و توپوگرافی قرار گرفته و نتایج زیر استخراج گردیده است. وجود ناخالصیهای گوگرد، سدیم، پتاسیم و وانادیم در سوخت سبب تشکیل Na2so4 به صورت مذاب بروی پره شده که همراه با شوکهای حرارتی متواتر عمل تخریب لایه های محالظ سطحی، که عمدتا از اکسیدهای کرم و آلومینیوم می باشند، بسرعت بروی نمونه و ترکیبات حاوی اکسیژن و گوگرد آزاد از طریق نقاط صدمه دیده سطحی به مرز دانه ها رسیده و از آن طریق بدرون آلیاژ نفوذ و پدیده خوردگی داغ (Hot corrosion) را حادث گردیده است. مطالعات انجام شده بر روی سطوح شکست که بوسیله میکروسکوپ الکترونی SEM صورت گرفته حاکی از آن است که در فاصله تقریبی ۱/۳ از انتهای پره در دو لبه سطح محدب اثر عومل خورنده فوق الذکر شدید تر بوده که نتیجتا ترکهایی در آن نواحی تشکیل و در مرز دانه ها پیشرفت نموده و سبب جدا شدن مرز دانه ای در نواحی سطحی پره گردیده اند. پس از این ناحیه، شکستعمدتا تحت عامل شوکهای حرارتی بصورت بین شاخه ای (Interdenditic) پیشرفت نموده و با کاهش سطح مقطع موثر پدیده شکست سریع (Fast Fracture) تحت عامل افزایش تنش اتفاق افتاده است. و متعاقبا در اثر جدا شدن پره و درگیری شدن با سایر پره های در حال چرخش سبب بروز شکستگی در سایر نواحی گردیده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.