تنیدگی شغلی و بهزیستی عاطفی معلمان: آزمون الگوی اثر میانجی گر باورهای خودکارآمدی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تنیدگی شغلی و بهزیستی عاطفی معلمان: آزمون الگوی اثر میانجی گر باورهای خودکارآمدی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تنیدگی شغلی و بهزیستی عاطفی معلمان: آزمون الگوی اثر میانجی گر باورهای خودکارآمدی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تنیدگی شغلی و بهزیستی عاطفی معلمان: آزمون الگوی اثر میانجی گر باورهای خودکارآمدی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تنیدگی شغلی و بهزیستی عاطفی معلمان: آزمون الگوی اثر میانجی گر باورهای خودکارآمدی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روان شناسی کاربردی

تعداد صفحات :۲۴

هدف: هدف مطالعه حاضر آزمون میانجی گری باورهای خودکارآمدی شغلی در رابطه بین تنیدگی شغلی و بهزیستی عاطفی معلمان بود. روش: روش پژوهش همبستگی و جامعه آماری تمامی معلمان مدارس پسرانه کلیه مقاطع در شهرستان دیوان دره در سال ۱۳۹۰-۹۱ به تعداد ۲۸۴ نفر بود. با روش نمونه گیری تصادفی ساده، ۲۵۰ معلم مرد انتحاب شدند و به نسخه تجدید نظر شده فهرست تنیدگی شغلی آسیپو، (۱۹۹۸) نسخه کوتاه مقیاس خودکارآمدی معلم شوارزر، اسچیتزر و دیتنر، (۱۹۹۹) و مقیاس بهزیستی عاطفی ونکاتویک، فاکس، اسپکتور و کیلووای (۲۰۰۰) پاسخ دادند. برای آزمون میانجی گری خودکارآمدی در رابطه بین تنیدگی شغلی و بهزیستی عاطفی از روش الگویابی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد رابطه تنیدگی شغلی با خودکارآمدی شغلی و بهزیستی عاطفی منفی و رابطه باورهای خودکارآمدی و بهزیستی عاطفی مثبت؛ و باورهای خودکارآمدی میانجی گر رابطه تنیدگی شغلی و بهزیستی عاطفی معلمان است. در الگوی مفروض تمامی وزن های رگرسیونی از لحاظ آماری معنی دار بود و متغیرهای پیش بین %۶۴ از پراکندگی بهزیستی عاطفی را تبیین کرد. نتیجه گیری: چون بخشی از تمایز در پاسخ های هیجانی معلمان به تجارب شغلی تنیدگی زا، ازطریق تفاوت در میزان خودکار آمدی آنها قابل تبیین است، می توان بر ضرروت تقویت باورهای خودکار آمدی در معلمان به عنوان عاملی ضربه گیر در مواجهه با تجارب شغلی تنیدگی زا تاکید کرد.

کلید واژه: باورهای خودکارآمدی، بهزیستی عاطفی، تنیدگی شغلی، میانجی گر

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.