ارزیابی میزان رضایتمندی بیماران- مقایسه درمان جامع با سایر بخش های درمانی دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی میزان رضایتمندی بیماران- مقایسه درمان جامع با سایر بخش های درمانی دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی میزان رضایتمندی بیماران- مقایسه درمان جامع با سایر بخش های درمانی دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی میزان رضایتمندی بیماران- مقایسه درمان جامع با سایر بخش های درمانی دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی میزان رضایتمندی بیماران- مقایسه درمان جامع با سایر بخش های درمانی دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: یکی از شاخص های ارزشیابی در موسسات درمانی که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است ارزشیابی سازمان بر اساس میزان رضایتمندی مراجعین می باشد. هدف از مطالعه حاضر مقایسه میزان رضایتمندی بیماران از ارایه خدمات به صورت درمان جامع در مقایسه با روش سنتی ارایه خدمات در کلینیک آموزشی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود.روش بررسی: پژوهش حاضر یک بررسی توصیفی- مقطعی بر روی ۳۰۸ بیمار دریافت کننده خدمات دندانپزشکی در بهار ۱۳۸۹ در دانشگاه علوم پزشکی تهران بود. داده ها از بیماران بخش درمان جامع علاوه بر سایر بخش های درمانی مستقل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران شامل بخش های (ترمیمی و زیبایی، پریودنتیکس، اندودنتیکس، رادیولوژی، پروتز متحرک و پروتز ثابت) با استفاده از نسخه ترجمه شده پرسشنامه رضایتمندی دندانی Dental Satisfaction Questionnaire (DSQ) شامل ۱۹ سوال در سه حیطه و اطلاعات دموگرافیک جمع آوری گردید. آمار توصیفی به صورت درصد پاسخ دهی گزارش شد. به منظور مقایسه میانگین نمرات کسب شده بین حیطه ها آنالیز واریانس محاسبه گردید.یافته ها: میانگین استاندارد شده Dental Satisfaction Index (DSI) نمره حیطه های مختلف به طور متوسط به شرح زیر می باشد: کنترل درد ۵۸±۱۷، دسترسی ۵۹±۱۲، کیفیت درمان ۶۸±۱۱ و رضایت کلی ۶۲±۱۰ بود. ۹۲.۵% از پرسش شوندگان عنوان نموده اند که دانشجویان هنگام معاینه بیماران بسیار با دقت هستند. ۹۶.۸% از بیماران اظهار داشتند که دانشجویان برخورد محترمانه ای با بیماران خود دارند. مهم ترین علل نارضایتی بیماران علاوه بر سیستم نوبت دهی و مدت انتظار، عدم ارایه خدمات پیشگیرانه و تلاش در جهت کاهش درد بود.نتیجه گیری: میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به کلینیک های درمانی دندانپزشکی در اندازه نسبتا مطلوبی قرار دارد. به منظور ارتقاء سیستم ارایه خدمات پیشگیری و تلاش در جهت کنترل درد پیشنهاد می گردد.

کلید واژه: مراقبت دندانی، رضایت بیمار، خدمات سلامت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.