اثربخشی تمرین رایانه ای شناختی بر عملکرد حافظه فعال کودکان نارساخوان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی تمرین رایانه ای شناختی بر عملکرد حافظه فعال کودکان نارساخوان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی تمرین رایانه ای شناختی بر عملکرد حافظه فعال کودکان نارساخوان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی تمرین رایانه ای شناختی بر عملکرد حافظه فعال کودکان نارساخوان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی تمرین رایانه ای شناختی بر عملکرد حافظه فعال کودکان نارساخوان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : (شنوایی شناسی) auditory and vesitibular research

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و هدف: یکی از مشکلات دانش آموزان نارساخوان ضعف آنها در پردازش شنیداری، دیداری و حافظه فعال آواشناختی و دیداری ـ فضایی است. از این رو هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی برنامه تمرین رایانه ای شناختی بر عملکرد حافظه فعال دانش آموزان نارساخوان بود.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع مداخله ای و تجربی با دو گروه ناهمسان همراه پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه شاهد بود. نمونه گیری در دسترس شامل ۲۵ دانش آموز نارساخوان دبستانی ۱۲-۷ سال که به صورت تصادفی در دو گروه ۱۵ نفری مورد، دریافت کننده ۳۰ جلسه تمرین های ناوابسته به زبان برنامه مداخله BrainWare Safari و ۱۰ نفری شاهد قرار گرفتند. مجموعه آزمون های حافظه فعال کودکان و آزمون خواندن و نارساخوانی (نما) برای هر دو گروه در پیش آزمون ـ پس آزمون اجرا شد. روش تحلیل کواریانس چندمتغیری، تک متغیری و بررسی اندازه اثر در تحلیل داده ها مورد استفاده قرار گرفت.یافته ها: نتایج بیانگر تفاوت گروه ها در حافظه فعال دیداری ـ فضایی بود(p<0.001) . همچنین تفاوت گروه ها در دو خرده آزمون یادآوری مستقیم مکعب ها و یادآوری معکوس مکعب ها معنی دار بود(p<0.01) و در حافظه مازها این تفاوت معنی دار نبود.(p>0.01) نتایج آزمون خواندن و نارساخوانی نشان داد که تفاوت معنی داری در هیچ یک از خرده آزمون ها وجود ندارد (p>0.05)، اما نتایج بررسی اندازه اثر آنها بیانگر تاثیرات مداخله در شش مورد از خرده آزمون ها بود.نتیجه گیری: برنامه تمرین رایانه ای شناختی BrainWare Safari، موجب بهبودی عملکرد حافظه فعال دیداری ـ فضایی دانش آموزان نارساخوان می شود و همچنین این برنامه بر برخی ویژگی های عملکرد خواندن تاثیر می گذارد.

کلید واژه: تمرین شناختی، حافظه فعال، اختلال یادگیری، نارساخوانی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.