بررسی تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر میزان افسردگی دانشجویان پرستاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر میزان افسردگی دانشجویان پرستاری دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر میزان افسردگی دانشجویان پرستاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر میزان افسردگی دانشجویان پرستاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر میزان افسردگی دانشجویان پرستاری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روان پرستاری

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی است که شیوع آن در قشر دانشجویی بیش از ۱۰-۴۶% تخمین زده شده است. به علت وجود تفاوت در مهارت های افراد برای حل مشکلات، میزان افسردگی آنان می تواند با نقص در مهارت های حل مساله مرتبط باشد. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر مهارت حل مساله بر میزان افسردگی دانشجویان می باشد.روش: این مطالعه از نوع نیمه تجربی است که ۵۷ نفر از دانشجویان پرستاری که دارای خصوصیات نمونه پژوهش بودند، به صورت تصادفی به دو گروه مداخله (۳۰ نفر) و شاهد (۲۷ نفر) تقسیم شدند. برای گروه مداخله، جلسات آموزشی توانایی مهارت حل مساله در هفت جلسه و دو بار درهفته تشکیل شد، برای گروه شاهد مداخله خاصی اجرا نگردید، سپس مجددا یک هفته بعد تست افسردگی بک برای هر دو گروه ارزیابی شد. ابزار اصلی گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی و تست افسردگی بک بود. داده ها با استفاده از روش های آماری کای اسکوئر و تی مستقل و تی زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین نمره افسردگی دانشجویان گروه مداخله از ۱۴.۸ قبل از مداخله به ۱۲.۷ بعد از مداخله کاهش یافت. نتایج اختلاف معناداری را در گروه مداخله نشان داد (p<0.05)، بدین معنا که با استفاده از آموزش مهارت حل مساله افسردگی کاهش می یابد. این در حالی است که در گروه شاهد، قبل و بعد از مداخله تفاوت معناداری مشاهده نشد (P>0.05).
نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه می توان گفت مهارت حل مساله بر کاهش شدت افسردگی دانشجویان تاثیر مثبت می گذارد و آموزش این مهارت می تواند منجر به ارتقاء سطح سلامت روانی آن ها گردد. بر گزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی مهارت حل مساله در دانشگاه ها در جهت ارتقاء سلامت روان و کاهش شدت افسردگی دانشجویان پیشنهاد می گردد.

کلید واژه: افسردگی، مهارت حل مساله، دانشجوی پرستاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.