بررسی میزان توجه به مولفه های مهدویت در محتوای برنامه درسی دوره متوسطه ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان توجه به مولفه های مهدویت در محتوای برنامه درسی دوره متوسطه ایران دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان توجه به مولفه های مهدویت در محتوای برنامه درسی دوره متوسطه ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان توجه به مولفه های مهدویت در محتوای برنامه درسی دوره متوسطه ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان توجه به مولفه های مهدویت در محتوای برنامه درسی دوره متوسطه ایران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مشرق موعود

تعداد صفحات :۳۴

ضرورت شکل گیری فرهنگ دینی زمینه ساز ظهور و تربیت منتظران واقعی حضرت ولی عصر (عج)، ذهن را به سوی، نظام آموزش عمومی – که از جمله مهم ترین و اصلی ترین نهادهای تربیتی جامعه است – رهنمون می سازد. هدف پژوهش حاضر، بررسی میزان توجه به مولفه های مهدویت در محتوای برنامه درسی دوره متوسطه ایران است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تحلیل محتوا بوده و رویکرد آن کاربردی است. جامعه آماری این نوشتار، کتاب های درسی دوره متوسطه است که در سال ۱۳۹۲ چاپ شده و چهار عنوان دین و زندگی، ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی و تاریخ انقلاب اسلامی با ۱۰ جلد به صورت هدفمند در نمونه قرار گرفته اند. ابزار اندازه گیری، چک لیست تحلیل محتوای محقق بوده و نتایج پژوهش با استفاده از شاخص های آمار توصیفی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته اند. عمده ترین نتایج، بیانگر آن است که: ۱. در مجموع ۲۵۵۱ بار به محورها و مولفه های مفهومی مرتبط با مهدویت توجه شده که میزان آن در کتاب های دین و زندگی، ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی و تاریخ انقلاب اسلامی دوره متوسطه، به ترتیب ۱۲۴۹، ۷۸۵، ۳۲۵ و ۱۹۲ مرتبه است؛ ۲. به محورها و مولفه های مهدویت در هر یک از کتاب ها به میزان متفاوتی توجه شده است؛ ۳. در بین کتاب های بررسی شده، کتاب دین و زندگی اول متوسطه با ۳۴۵ مورد یا ۱۳.۵ درصد، بیشترین توجه و کتاب ادبیات فارسی دوم متوسطه با ۱۷۰ مورد یا ۶.۷ درصد، کمترین توجه را به مفاهیم مرتبط با مهدویت داشته اند.

کلید واژه: مهدویت، تحلیل محتوا، برنامه درسی، دوره متوسطه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.