رضایت سالمندان مقیم آسایشگاه های غیردولتی از خدمات ارائه شده به آنها: پیمایشی در استان های گلستان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی در سال ۱۳۹۱


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رضایت سالمندان مقیم آسایشگاه های غیردولتی از خدمات ارائه شده به آنها: پیمایشی در استان های گلستان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی در سال ۱۳۹۱ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رضایت سالمندان مقیم آسایشگاه های غیردولتی از خدمات ارائه شده به آنها: پیمایشی در استان های گلستان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی در سال ۱۳۹۱  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رضایت سالمندان مقیم آسایشگاه های غیردولتی از خدمات ارائه شده به آنها: پیمایشی در استان های گلستان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی در سال ۱۳۹۱،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رضایت سالمندان مقیم آسایشگاه های غیردولتی از خدمات ارائه شده به آنها: پیمایشی در استان های گلستان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی در سال ۱۳۹۱ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار (اسرار)

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و هدف: طی دو دهه اخیر شاهد گسترش کمی آسایشگاه های سالمندی در کشور بوده ایم. یکی از مهم ترین شاخص های کیفیت خدمات، سنجش رضایت سالمندان از خدمات ارائه شده در آسایشگاه هاست. این مطالعه با هدف سنجش رضایت سالمندان مقیم آسایشگاه از خدمات ارائه شده به آنان در چهار استان گلستان، سمنان، مازندران و خراسان شمالی در سال ۱۳۹۱ انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه به روش مقطعی انجام شده است. سالمندان مقیم تمامی ۱۴ آسایشگاه واقع در ۴ استان مورد مطالعه، درصورتی که واجد معیارهای سن ۶۰ سال یا بالاتر، توانایی برقراری ارتباط با نمره ۶ و بالاتر در آزمون کوتاه شناختی، و حداقل ۶ ماه اقامت در آسایشگاه بودند، مجموعا شامل ۸۹ نفر، به روش سرشماری وارد مطالعه شدند. داده ها از طریق پرسشنامه های اطلاعات دموگرافیک و رضایتمندی سالمند از خدمات ارائه شده در آسایشگاه و به روش مصاحبه جمع آوری گردید. روایی و پایایی پرسشنامه رضایتمندی قبل از کاربرد به تائید رسید. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصله از آزمون های آماری پارامتری تی مستقل، آنالیز واریانس یک طرفه، من ویتنی، کروسکال والیس، ضریب همبستگی اسپیرمن، از نرم افزار اس پی اس اس نسخه هفدهم استفاده شد.یافته ها: میانگین نمرات کسب شده نشان داد که رضایت سالمندان از بعد مراقبت جسمانی (۳.۵۵) و محیط فیزیکی آسایشگاه ها (۳.۷۷) نسبت به رضایت آنان از ابعاد روانی (۳.۰۰) و مراقبت اجتماعی (۳.۲۶) از سطح بالاتری برخوردار است. میانگین نمرات رضایت کلی از خدمات ۳.۴۰ و نشان دهنده رضایت در سطح متوسط تا خوب بود. بین رضایت کلی و نحوه پذیرش در آسایشگاه رابطه معناداری وجود داشت (p=0.002).نتیجه گیری: سطح رضایت سالمندان از مراقبت های روانی و اجتماعی، از مراقبت های فیزیکی پایین تر بود، لذا توجه بیشتر به ارائه خدمات در این دو بعد توصیه می شود. همچنین با توجه به رابطه ی معنادار میان رضایت کلی و نحوه ی پذیرش در آسایشگاه، آماده سازی روانی سالمند قبل از پذیرش در آسایشگاه ممکن است به رضایت بیشتر او از خدمات ارائه شده در آسایشگاه منجر شود.

کلید واژه: سالمند، آسایشگاه سالمندان، رضایت، خدمات

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.