بررسی خصوصیات شخصیتی و علمی الگوهای مثبت و منفی در بین مدرسین دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیدگاه دانشجویان رشته های داروسازی و دندانپزشکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی خصوصیات شخصیتی و علمی الگوهای مثبت و منفی در بین مدرسین دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیدگاه دانشجویان رشته های داروسازی و دندانپزشکی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی خصوصیات شخصیتی و علمی الگوهای مثبت و منفی در بین مدرسین دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیدگاه دانشجویان رشته های داروسازی و دندانپزشکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی خصوصیات شخصیتی و علمی الگوهای مثبت و منفی در بین مدرسین دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیدگاه دانشجویان رشته های داروسازی و دندانپزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی خصوصیات شخصیتی و علمی الگوهای مثبت و منفی در بین مدرسین دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیدگاه دانشجویان رشته های داروسازی و دندانپزشکی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۸

زمینه و هدف: عوامل متعددی در ارتقای کیفیت آموزش عالی کشور و بهبود فرایند آن دخیل می باشند. الگوهای حرفه ای یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده در دستیابی به اهداف آموزشی و یادگیری بهتر دانشجویان به شمار می روند. هدف از انجام این پژوهش، بررسی خصوصیات شخصیتی و علمی الگوهای مثبت و منفی در بین مدرسین دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیدگاه دانشجویان رشته های داروسازی و دندانپزشکی بود. روش کار: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی – مقطعی، ۹۴ دانشجوی سال آخر رشته های داروسازی و دندانپزشکی نمونه پژوهش را تشکیل دادند. ابزار گردآوری داده ها، پرسش نامه محقق ساخته بود که در سه بخش به بررسی خصوصیات شخصیتی و دموگرافیک فرد پاسخ دهنده، خصوصیات شخصیتی و علمی الگوهای مثبت و خصوصیات شخصیتی و علمی الگوهای منفی می پرداخت. یافته ها: از نظر دانشجویان، بیشترین میانگین الگوهای مثبت معرفی شده، به ترتیب مربوط به ویژگی های احترام به همکار (۸.۷۵)، با سواد بودن (۸.۵۲)، داشتن فن معلمی (۸.۴۹)، خوش اخلاقی (۸.۴۵) و مهربانی (۸.۴۳) بود. بین الگوهای مثبت از نظر متغیرهای سن، جنسیت، مقطع تدریس (پایه و بالینی) و رتبه علمی هیچ تفاوت معنی داری مشاهده نشد. بیشترین میانگین الگوهای منفی معرفی شده، به ترتیب مربوط به ویژگی های قابل نکوهش بودن (۶.۹۷-)، نداشتن فن معلمی (۶.۴۱-)، مهربان نبودن (۶.۰۹-)، مدیر خوب نبودن (۶.۰۸-) و احترام نگذاشتن به دانشجویان (۶.۰۳-) بود. بین الگوهای منفی، تنها از نظر متغیر رتبه علمی (۰.۰۲۹=P) تفاوت معنی دار آماری مشاهده شد. در مجموع، ۲ دسته خصوصیات مثبت و ۳ دسته خصوصیات منفی در قالب منش های اخلاقی و ارتباطی، مهارت های مدیریتی و آموزشی و شایستگی های علمی و شخصیتی، برای الگوهای حرفه ای و غیر حرفه ای معرفی گردید. در خصوص ارتباط بین خصوصیات شخصیتی و علمی الگوهای مثبت و منفی و ویژگی های عمومی دانشجویان پاسخ دهنده، مشخص گردید که از نظر متغیر سن، هیچ ارتباط معنی داری بین الگوهای مثبت و منفی معرفی شده و ویژگی های عمومی دانشجویان وجود ندارد. نتیجه گیری: خصوصیات و ویژگی های مثبت و منفی مدرسین، نقش به سزایی در مقبولیت و الگو قرار دادن آنان از جنبه های شخصیتی، حرفه ای و علمی، از سوی دانشجویان دارد و جهت دستیابی به اهداف آموزشی و ارتقای نظام آموزش عالی، باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

کلید واژه: مدرس بالینی، الگوها، دانشجوی دندانپزشکی، دانشجوی داروسازی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.