روزآمد کردن واحدهای درسی دوره دکترای تخصصی پژوهشی (M Phil) در ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 روزآمد کردن واحدهای درسی دوره دکترای تخصصی پژوهشی (M Phil) در ایران دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد روزآمد کردن واحدهای درسی دوره دکترای تخصصی پژوهشی (M Phil) در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی روزآمد کردن واحدهای درسی دوره دکترای تخصصی پژوهشی (M Phil) در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن روزآمد کردن واحدهای درسی دوره دکترای تخصصی پژوهشی (M Phil) در ایران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و هدف: دکترای تخصصی پژوهشی به عنوان یکی از بالاترین مقاطع تحصیلی آموزش عالی تعریف شده است. با توجه به عدم تشریح دروس و وجود اختلاف نظر در ین مورد، نیاز به بازنگری این دوره وجود داشت. پژوهش حاضر با هدف مشخص نمودن درس های مورد نیاز، تعداد واحد و سرفصل های هر درس انجام شد. روش کار: پژوهش با استفاده از روش دلفی در دو دور انجام گرفت. در دور اول، نظرسنجی در مورد دوره فعلی و دروس پیشنهادی برای دوره در قالب نظرسنجی اینترنتی و کارگروه تخصصی انجام گرفت. کارگروه تخصصی شامل استادان راهنما و دانشجویان رشته های دکترای تخصصی پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بودند. در پایان دور اول، برنامه درسی شامل عناوین دروس و شرح دروس اجباری و اهداف دروس تخصصی مشخص شد و در دور دوم، به صورت عمومی از استادان و دانشجویان سراسر کشور نظرسنجی انجام گرفت. یافته ها: در پایان پژوهش، لیست دروس قبلی، مورد تایید قرار گرفت. دروس آمار زیستی و اپیدمیولوژی پیشرفته (۳ واحد)، روش تحقیق پیشرفته (۲ واحد)، اخلاق در پژوهش (۱ واحد) و مستندسازی و گزارش نویسی (۲ واحد) به عنوان دروس اجباری پیشنهاد شدند. پیشنهاد شد دروس مدیریت پروژه و سامان دهی پژوهش (۲ واحد) و واحدهای آموزشی تحقیقاتی پیشنهادی در قالب کارگاه های آموزشی (۴ واحد) از حالت اجباری به اختیاری تبدیل شوند. همچنین برخی دروس مانند فعالیت های تحقیقاتی در قالب پایان نامه (۴ واحد) به عنوان واحدهای اختیاری پیشنهاد شدند. نتیجه گیری: با توجه به ماهیت پویای محیط آموزش و پژوهش، نیاز به بازنگری دوره ها و اصلاح بنا بر مقتضیات در سال های آینده نیز وجود دارد.

کلید واژه: مطالعه دلفی، دکترای تخصصی پژوهشی، بازنگری، برنامه آموزشی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.