مقایسه تاثیر آموزش مراقبت از پیس میکر به دو روش آموزش گروهی و آموزش با لوح فشرده، بر آگاهی و عملکرد پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی – درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سال ۹۱ – ۱۳۹۰


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر آموزش مراقبت از پیس میکر به دو روش آموزش گروهی و آموزش با لوح فشرده، بر آگاهی و عملکرد پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی – درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سال ۹۱ – ۱۳۹۰ دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر آموزش مراقبت از پیس میکر به دو روش آموزش گروهی و آموزش با لوح فشرده، بر آگاهی و عملکرد پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی – درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سال ۹۱ – ۱۳۹۰  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر آموزش مراقبت از پیس میکر به دو روش آموزش گروهی و آموزش با لوح فشرده، بر آگاهی و عملکرد پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی – درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سال ۹۱ – ۱۳۹۰،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر آموزش مراقبت از پیس میکر به دو روش آموزش گروهی و آموزش با لوح فشرده، بر آگاهی و عملکرد پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی – درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سال ۹۱ – ۱۳۹۰ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مراقبت های نوین

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: آریتمی های قلبی، از شایع ترین بیماری های قلبی – عروقی هستند. پیس میکر – به عنوان یکی از روش های درمانی – بسیاری از علائم بیماران را برطرف می نماید. اطلاع از روش های آموزش نوین در مقایسه با روش های سنتی، به مدرسین در خصوص استفاده از روش موثرتر آموزش پرستاران، به منظور ارائه مراقبت صحیح از این بیماران کمک می کند. هدف از این پژوهش، مقایسه تاثیر دو روش آموزش با لوح فشرده و آموزش گروهی بر میزان آگاهی و عملکرد پرستاران در مراقبت از پیس میکر بود.روش تحقیق: در این مطالعه مداخله ای با طرح دوگروهی، ۴۰ پرستار شاغل در بخش های مراقبت قلبی بیمارستان های آموزشی شهر اراک در سال ۱۳۹۱، به روش سرشماری انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آموزش با لوح فشرده و آموزش گروهی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها برای سنجش آگاهی، پرسشنامه و چک لیست ارزیابی عملکرد بود. پرسشنامه و چک لیست، قبل و یک ماه بعد از آموزش توسط پرستاران و پژوهشگر تکمیل گردید. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزار SPSS )ویرایش ۱۷) تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: امتیاز آگاهی در دو روش آموزش با لوح فشرده و آموزش گروهی به ترتیب از ۱۳.۴۰±۴.۷ و ۱۵.۱۰±۷.۲۶ قبل از آموزش به ۲۷.۸۵±۲.۴۳ و ۲۵.۸۵±۴.۲۵ بعد از آموزش و امتیاز عملکرد از ۷.۴۰±۴.۱۸ و ۱۰.۴۵±۷.۱۶ قبل از آموزش به ۲۷.۳۰±۱.۴۵ و ۲۴.۸۵±۳.۲۲ بعد از آموزش افزایش یافت. میانگین امتیاز آگاهی و عملکرد واحدهای پژوهش بعد از آموزش، در دو روش به طور معنی داری افزایش یافت (P³۰.۰۰۰۱). تفاوت معنی داری در میزان افزایش آگاهی بین دو روش مشاهده نشد؛ در حالی که در مورد عملکرد، این اختلاف معنی دار بود (P³۰.۰۰۰۱).نتیجه گیری: هر چند دو روش آموزش گروهی و آموزش با لوح فشرده، در ارتقای آگاهی و عملکرد پرستاران موثر بود اما روش لوح فشرده در افزایش عملکرد، موثرتر بود؛ لذا با توجه به مزایای فراوان آن از جمله: به صرفه بودن، امکان رویت فیلم در هر زمان و…، به کارگیری آن در برنامه های آموزشی توصیه می شود.

کلید واژه: پیس میکر مصنوعی، آموزش، پرستاران، آگاهی، عملکرد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.