عنوان فارسی: امیل دورکیم و قرائتی عرفی از دین (عنوان عربی: امیل دورکهایم و قراءته العلمانیه للدین)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: امیل دورکیم و قرائتی عرفی از دین (عنوان عربی: امیل دورکهایم و قراءته العلمانیه للدین) دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: امیل دورکیم و قرائتی عرفی از دین (عنوان عربی: امیل دورکهایم و قراءته العلمانیه للدین)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: امیل دورکیم و قرائتی عرفی از دین (عنوان عربی: امیل دورکهایم و قراءته العلمانیه للدین)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: امیل دورکیم و قرائتی عرفی از دین (عنوان عربی: امیل دورکهایم و قراءته العلمانیه للدین) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه اندیشه نوین دینی

تعداد صفحات :۲۱

چکیده فارسی:نگرش امیل دورکیم به مقوله دین، کاملا عرفی است و این مطلب از دو مدخل قابل تبیین و بررسی است. یکی با طرح نظریه ایشان درباب منشا و خاستگاه دین و دیگری تمایزی که ایشان میان امور مقدس و غیر مقدس قائل شده است. وی با طرح نظریه «منشا اجتماعی دین»، دین را جریان تکامل یافته سنت توتمیستی و فراورده بشری دانسته و هرگونه منشا ماوراالطبیعی و الهی را تلویحا از دین نفی نموده است. همچنین با مرزگذاری میان امور مقدس و غیر مقدس و محصور کردن دین در حوزه مقدسات، عرصه را بر دین تنگ نموده و آن را به بخش های حاشیه ای و نه چندان جدی زندگی رانده است. این مقاله با وارد شدن از این دو مدخل به اندیشه دورکیم به بررسی و نقد اندیشه ایشان در این باب می پردازد. روش این مقاله در مراجعه به آرا، استنادی و در تبیین محتوا، تحلیلی – انتقادی است.

چکیده عربی:إن نظره امیل دورکهایم إلی الدین نظره علمانیه تماما. و هذا الموضوع یمکن الدخول إلیه و بحثه و تبیینه عن طریقین، أحدهما من خلال التعرف علی نظریته حول منشأ الدین و منطلقه، و الآخر هو الفوارق التی یراها بین الامور المقدسه و غیر المقدسه. و من خلال طرحه لفکره «المنشأ الاجتماعی للدین» اعتبر الدین حاله متطوره لفکره الطوطمیه، و هو عباره عن نتاج بشری، و هو ینفی تلویحا أی مصدر الهی أو میتافیزیقی للدین، کما انه من خلال وضع حدود بین الامور المقدسه و غیر المقدسه و حصرالدین فی اطار المقدسات، ضیق دائرهالدین و ساقه إلی جوانب هامشیه و غیر أساسیه فی الحیاه.تحاول هذه المقاله من خلال الدخول إلی فکر دورکهایم عن هذین الطریقین، بحث و نقد آرائه فی هذا الباب. و المنهج الذی اتبعته هذه المقاله فی الرجوع إلی الآراء و الأفکار منهج توثیقی، و اما فی ما یخص تبیین المحتوی فقد انتهجت الاسلوب التحلیلی و النقدی.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: امیل دورکیم، عرفی شدن، دین، کارکردگرایی، توتمیسم (کلیدواژه عربی: امیل دورکهایم، العلمانیه، الدین، الوظائفیه، الطوطمیه)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.