عنوان فارسی: مساله رویت خداوند در قران کریم با تاکید بر اندیشه های علامه طباطبایی و ابن عاشور (عنوان عربی: رؤیه الله فی القرآن الکریم، أفکار العلامه الطباطبائی و ابن عاشور نموذجا)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: مساله رویت خداوند در قران کریم با تاکید بر اندیشه های علامه طباطبایی و ابن عاشور (عنوان عربی: رؤیه الله فی القرآن الکریم، أفکار العلامه الطباطبائی و ابن عاشور نموذجا) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: مساله رویت خداوند در قران کریم با تاکید بر اندیشه های علامه طباطبایی و ابن عاشور (عنوان عربی: رؤیه الله فی القرآن الکریم، أفکار العلامه الطباطبائی و ابن عاشور نموذجا)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: مساله رویت خداوند در قران کریم با تاکید بر اندیشه های علامه طباطبایی و ابن عاشور (عنوان عربی: رؤیه الله فی القرآن الکریم، أفکار العلامه الطباطبائی و ابن عاشور نموذجا)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: مساله رویت خداوند در قران کریم با تاکید بر اندیشه های علامه طباطبایی و ابن عاشور (عنوان عربی: رؤیه الله فی القرآن الکریم، أفکار العلامه الطباطبائی و ابن عاشور نموذجا) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه اندیشه نوین دینی

تعداد صفحات :۲۴

چکیده فارسی:مساله رویت خداوند متعال به وسیله چشم (قوه باصره) از مسائل کلامی است که از گذشته تا به حال، میان متکلمین فرقه های اسلامی مورد بحث و اختلاف فراوانی بوده است. بحث اصلی در این مساله این است که آیا رویت خداوند از نظر ثبوتی ممکن است؟ به این معنا که اگر خداوند دارای چنین صفتی – دیده شدن توسط انسان – باشد، امر محالی لازم می آید؟ همچنین پس از ثبوت امکان رویت خدا و یا فارغ از آن، آیا در مقام اثبات، دلیلی بر آن وجود دارد؟برخی از متکلمان مسلمان جواز و وقوع رویت خداوند را عقلا منکر شده و آن را مخالف با دلائل قرانی و روائی دانسته اند. در مقابل فرقی دیگر از متکلمان آن را عقلا جایز و نقدا در آخرت لازم دانسته اند.از آنجا که ذکر دلائل عقلی و نقلی دو طرف محل نزاع در یک مقاله نمی گنجد، گفتار حاضر تنها به ذکر دلائل قرانی بسنده می کند و بیش از آنکه به جزئیات بپردازد، درصدد بیان سرفصل های اصلی، ترسیم نمونه ای از تفاوت دو نگاه شیعه و اهل سنت – با تاکید بر مقایسه آرا علامه طباطبایی و ابن عاشور در ذیل هریک از این آیات – و درنهایت معرفی منابع مناسب برای پیگیری این موضوع است.

چکیده عربی:قضیه رؤیه الله سبحانه و تعالی بالعین (بقوه البصر) من القضایا الکلامیه التی کانت موضع الکثیر من النقاش و الاختلاف فی وجهات النظر بین متکلمی الفرق الاسلامیه المختلفه منذ عهد قدیم حتی الآن، و القضیه الجوهریه فی هذا البحث هی هل رؤیه الله ممکنه من الناحیه الثبوتیه؟ بمعنی لو ان الله سبحانه و تعالی کان علی هذه الصفه – و هی انه یمکن رؤیته من قبل الانسان ألا یستلزم ذلک أمرا محالا؟ و کذلک من بعد ثبوت امکان رؤیه الله أو الفراغ منها، فهل یوجد فی مقام الاثبات دلیل علیها؟انکر بعض المتکلمین المسلمین جواز و وقوع رؤیه الله عقلا، و قالوا إن ذلک یتعارض مع الأدله القرآنیه و الحدیثیه. و فی مقابل هؤلاء هناک مجموعه اخری من المتکلمین تری ان الرؤیه جائزه عقلا، و هی فی الآخره امر تقتضیه الضروره نقلا. و بما ان الأدله العقلیه و النقلیه لطرفی النزاع لا یستوعبها اطار هذه المقاله، لذلک یقتصر هذا البحث علی ذکل الادله القرآنیه فقط، و قبل ان یدخل فی الجزئیات، یحاول بیان الخطوط العریضه، مع تقدیم امثله من اختلاف نظرتی الشیعه و أهل السنه مع الترکیز علی المقارنه بین آراء العلامه محمدحسین الطباطبائی و ابن عاشور بعد کل واحده من الآیات، و یقدم فی النهایه سردا بالمصادر المناسبه لتقصی هذا الموضوع.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: رویت خدا، رویت بصری، رویت قلبی، علامه طباطبایی، ابن عاشور (کلیدواژه عربی: رؤیه الله، الرؤیه البصریه، الرؤیه القلبیه، العلامه الطباطبائی، ابن عاشور)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.