مقاله تشخیص قسمت های مختلف بدن در کودکان ۴-۱ ساله جنوب تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تشخیص قسمت های مختلف بدن در کودکان ۴-۱ ساله جنوب تهران دارای ۱۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تشخیص قسمت های مختلف بدن در کودکان ۴-۱ ساله جنوب تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تشخیص قسمت های مختلف بدن در کودکان ۴-۱ ساله جنوب تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تشخیص قسمت های مختلف بدن در کودکان ۴-۱ ساله جنوب تهران :

مقاله تشخیص قسمت های مختلف بدن در کودکان ۴-۱ ساله جنوب تهران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۸ در علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران) از صفحه ۷۰ تا ۷۸ منتشر شده است.
نام: تشخیص قسمت های مختلف بدن در کودکان ۴-۱ ساله جنوب تهران
این مقاله دارای ۹ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تصور از بدن
مقاله شناسایی قسمت های مختلف بدن
مقاله رشد کودک

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: هدف از این مطالعه، بررسی رشد تشخیص اعضای بدن در کودکان کوچک است. تشخیص اعضای بدن به عنوان یک توانایی برای اشاره کردن به قسمت های مختلف یک عروسک است. قسمت دوم این مطالعه، مقایسه شناخت اعضای بدن بر روی بدن خود و بر روی عروسک است. ارزیابی مناسب رشدی در کشورهای غربی انجام شده ولی اغلب آن ها برای نژادهای مختلف طراحی نشده و یا اگر هم شده، اطلاعات کافی در دسترس نیست لذا سعی شد که یکی از مقوله های مهم رشدی بدن یعنی شناخت اعضای بدن بررسی.
روش بررسی: این مطالعه به روش توصیفی تحلیلی از نوع cross sectional بر روی ۹۰ کودک در منطقه جنوب تهران انجام شد. کودکان مورد ارزیابی ۴- ۱ ساله بودند (۴۶ دختر، ۴۴ پسر). پس از پر کردن پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک توسط مربیان مهد کودک، بخش دوم که شامل نام اجزا بدن به منظور تعیین تعداد اجزا اشاره شده برای کسب نمره نهایی بود تکمیل گردید.
یافته ها: اختلافات در گروه های سنی مختلف(p<.001) معنی دار بوده است. اختلاف بین پسر و دختر در شناسایی اعضای بدن روی بدن خود، در تمام گروه های سنی مختلف معنی دار نبوده است ولی در شناسایی اعضای بدن بر روی عروسک در سنین ۳-۲ و ۴-۳ سالگی معنی دار بوده است و در مجموع در شناسایی بین اعضای بدن خود و عروسک تفاوت معنی دار وجود نداشت.
نتیجه گیری: این نتایج، کاربرد بسیاری درارزیابی شناسایی قسمت های مختلف بدن درکودکان کوچک دارد؛ اولا، کودکان اجزا بدن را هم روی بدن خود و هم روی عروسک نشان می دهند، این بدین معنی است که می توان اجزای بدن را از روی بدن کودک یا از روی عروسک پرسید. ثانیا، این مطالعه پیشنهاد می کند که اگر کودکی در سنین ۱-۴ سالگی اجزای اصلی بدن را نشناسد، باید برای ارزیابی بیشتر به کاردرمانی ارجاع شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.