مقاله عنوان فارسی: علیت عاملی و مشکلات آن (عنوان عربی: العلّیه العاملیه و مشاکلها)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله عنوان فارسی: علیت عاملی و مشکلات آن (عنوان عربی: العلّیه العاملیه و مشاکلها) دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله عنوان فارسی: علیت عاملی و مشکلات آن (عنوان عربی: العلّیه العاملیه و مشاکلها)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله عنوان فارسی: علیت عاملی و مشکلات آن (عنوان عربی: العلّیه العاملیه و مشاکلها)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله عنوان فارسی: علیت عاملی و مشکلات آن (عنوان عربی: العلّیه العاملیه و مشاکلها) :

مقاله عنوان فارسی: علیت عاملی و مشکلات آن (عنوان عربی: العلّیه العاملیه و مشاکلها) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۸ در روش شناسی علوم انسانی (حوزه و دانشگاه) از صفحه ۶۱ تا ۷۴ منتشر شده است.
نام: عنوان فارسی: علیت عاملی و مشکلات آن (عنوان عربی: العلّیه العاملیه و مشاکلها)
این مقاله دارای ۱۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله کلیدواژه فارسی: اختیار
مقاله مسوولیت اخلاقی
مقاله موجبیت گرایی
مقاله ناموجبیت گرایی
مقاله علیت رخدادی
مقاله علیت عاملی (کلیدواژه عربی: الاختبار
مقاله المسؤولیه الاخلاقیه
مقاله العلّیه
مقاله الّلاعاّی
مقاله العلّیه‌ الحادثه
مقاله العلّیه الفاعله)

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
چکیده فارسی:
به نظر می رسد اگر موجبیت گرایی درست باشد، یعنی اگر هر رخدادی معلول رخدادهای پیشین خود باشد، آنچه یک عامل انسانی انجام می دهد، معلول رخدادهایی است که بسیاری از آنها، پیش از تولد عامل رخ داده اند؛ به این ترتیب هیچ عاملی در آنچه انجام می دهد، مسوولیت اخلاقی ندارد. از سوی دیگر، اگر ناموجبیت گرایی درست باشد، یعنی برخی از رخدادها تصادفا رخ دهند، باز هم مسوولیتی متوجه هیچ عاملی نیست. رودریک چیزهلم با معرفی مفهوم علیت عاملی سعی دارد راه استدلال دوشاخه ای بالا را سد کند. مطابق نظریه او، هر رخداد ارادی محصول زنجیره ای از رخدادهاست که در نهایت، عامل آن رخداد ایجاد کرده است و خود این عامل معلول چیز دیگری نیست. در این مقاله، پس از بیان نظریه چیزهلم و پاسخ او به برخی منتقدان، ایرادهایی به نظریه او وارد می شود که کفایت این نظریه را به شدت به چالش می کشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.