بررسی و تدوین مهارت ها و صلاحیت های ICT مورد نیاز معلمان در فرایند آموزش و یادگیری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی و تدوین مهارت ها و صلاحیت های ICT مورد نیاز معلمان در فرایند آموزش و یادگیری دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و تدوین مهارت ها و صلاحیت های ICT مورد نیاز معلمان در فرایند آموزش و یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی و تدوین مهارت ها و صلاحیت های ICT مورد نیاز معلمان در فرایند آموزش و یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی و تدوین مهارت ها و صلاحیت های ICT مورد نیاز معلمان در فرایند آموزش و یادگیری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نظریه و عمل در برنامه درسی

تعداد صفحات :۲۷

هدف از این پژوهش، بررسی و تدوین مهارت ها و صلاحیت های مورد نیاز معلمان در زمینه کاربست ICT در آموزش و یادگیری می باشد. این مطالعه یک پژوهش توصیفی – پیمایشی می باشد که جمع آوری داده های آن به روش دلفی انجام شده است. بدین منظور از ۱۰ نفر از کارشناسان و متخصصان برنامه درسی در حوزه فناوری های نوین از جمله ICT و مدرسان IT در بنیاد ICDL و دست اندرکاران هوشمند سازی مدارس، همچنین ۲۵ معلم منتخب شاغل در مدارس هوشمند با ویژگی های، تجربه تولید محتوای الکترونیکی و سابقه کاربست ICT در کلاس، دعوت به همکاری و مشارکت در طرح شد. در مرحله اول متخصصان گویه ها را اولویت بندی کردند و عدد هر گویه را با توجه به مهم بودن و به ترتیب نیاز و اولویت کاربست معلم در کلاس درس مشخص نمودند. در این مرحله با توجه به پاسخ های متخصصان با انجام ۲ آزمون (ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون فریدمن) میزان توافق ۱۰ استاد شرکت کننده و اعتبار اولویت های تعیین شده کل افراد شرکت کننده در طرح مشخص گردید. در مرحله دوم پس از اعمال اولویت های تعیین شده، جهت کسب حصول حداکثری توافق، گویه ها مجددا در اختیار مخاطبان طرح قرار گرفت و با توافق ۹۵.۴۸ درصدی به تایید رسید. یافته های پژوهش نشان می دهد در مرحله دوم نسبت به مرحله اول میانگین نمرات افزایش و متوسط انحراف معیار کاهش یافت که نشان از همگرا شدن نظرات مخاطبان شرکت کننده در طرح بود. کلیه ضرایب همبستگی در سطح آلفای ۱ درصد معنا دار است که نشان از توافق بالا و روایی گویه های هر مولفه می باشد. نتیجه اینکه در این پژوهش مهارت های کاربست ICT به دو مولفه مهارت های عمومی و تخصصی و صلاحیت های کاربست ICT به سه مولفه شناختی، عملکردی و عاطفی با نظر متخصصان تعیین و اولویت بندی گردید.

کلید واژه: صلاحیت های شناختی ICT، صلاحیت های عملکردی ICT، صلاحیت های عاطفی ICT، مهارت های عمومی ICT، مهارت های تخصصی ICT

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.