میزان رعایت معیارهای عام در انتخاب و سازماندهی محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی نظام آموزش و پرورش ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 میزان رعایت معیارهای عام در انتخاب و سازماندهی محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی نظام آموزش و پرورش ایران دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد میزان رعایت معیارهای عام در انتخاب و سازماندهی محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی نظام آموزش و پرورش ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی میزان رعایت معیارهای عام در انتخاب و سازماندهی محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی نظام آموزش و پرورش ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن میزان رعایت معیارهای عام در انتخاب و سازماندهی محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی نظام آموزش و پرورش ایران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات برنامه درسی

تعداد صفحات :۲۶

پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان رعایت معیارهای عام در انتخاب و سازماندهی محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی از سوی مولفان کتاب های درسی، از دید معلمان و افراد صاحب نظر و ارائه پیشنهادهایی در جهت کیفیت بخشی به محتوای کتاب های درسی این دوره انجام شد. در انجام این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی بر پایه روش نظرخواهی (دلفی) بهره گرفته شده است. نتیجه این پژوهش نشان داد که از نظر معلمان مجرب بیشتر معیارهای ۱۴ گانه در انتخاب محتوای کتاب های درسی در حد زیاد و بسیار زیاد (بالای ۸۰ درصد) رعایت شده است، اما توجه به برخی از شاخص ها مانند تناسب محتوا با قدرت درک و فهم دانش آموزان به ویژه در کتابهای علوم، ریاضی و دینی، کم توجهی به تربیت اجتماعی و اخلاقی، مهارت برخورد صحیح با مسایل اجتماعی، مهارت های تفکر، مهارت های یادگیری مادام العمر، نیازهای محلی و جهانی، محیط شناسی و دست ورزی در حد متوسط و یا ضعیف بوده است (در حد ۶۰ درصد یا کمتر). از معیارهای نه گانه در سازماندهی محتوا، توجه به ارتباط عرضی مطالب، توالی منطقی مطالب، معرفی انواع مواد و رسانه ها، طراحی و صفحه آرایی مناسب، انتخاب تصویر، تناسب محتوا با زمان و یا توجه به شیوه ها و انواع آزمون ها در حد متوسط و یا کمتر از متوسط (پایین تر از ۶۰ درصد) از سوی مولفان رعایت شده است. این مشکلات در پایه چهارم و پنجم چشم گیرتر است.

کلید واژه: کتاب درسی، راهنمای برنامه درسی دوره ابتدایی، معیارهای عام انتخاب و سازماندهی محتوای کتاب های درسی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.