ارتباط بین سبک های رهبری مدیران مدارس و نیازهای انگیزشی معلمان تربیت بدنی بر اساس نظریه مک گریگور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتباط بین سبک های رهبری مدیران مدارس و نیازهای انگیزشی معلمان تربیت بدنی بر اساس نظریه مک گریگور دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط بین سبک های رهبری مدیران مدارس و نیازهای انگیزشی معلمان تربیت بدنی بر اساس نظریه مک گریگور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط بین سبک های رهبری مدیران مدارس و نیازهای انگیزشی معلمان تربیت بدنی بر اساس نظریه مک گریگور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط بین سبک های رهبری مدیران مدارس و نیازهای انگیزشی معلمان تربیت بدنی بر اساس نظریه مک گریگور :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)

تعداد صفحات :۱۷

هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه بین سبک های رهبری تحول گرا و عمل گرای مدیران مدارس و نیازهای انگیزشی معلمان تربیت بدنی بر اساس نظریه X و Y مک گریگور بود. مطابق فرضیه نظریه Y، انسان موجودی مسوولیت پذیر است و علاقه به کار در ذات و فطرت اوست چنین فردی خودکنترل و خودانگیزش است، در حالی که بر طبق مفروضه X، انسان موجودی کارگریز و راحت طلب است و تنها راه واداشتن او به کار اجبار و کنترل مستقیم و ترساندن از تنبیه است. جامعه آماری این تحقیق تمامی معلمان تربیت بدنی استان آذربایجان غربی بود (N=640)، ۲۴۱ معلم به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. پس از تایید روایی صوری و محتوایی پرسشنامه های چندعاملی رهبری (MLQ) باس و آلیو (۱۹۹۵) و نیازهای انگیزشی آلان چاپمن (۲۰۰۲) توسط متخصصان، پایایی آن ها در یک مطالعه راهنما و به روش آلفای کرونباخ به ترتیب a=0.906 و a=0.940 محاسبه شد. نتایج رابطه مثبت و معنی داری بین سبک های رهبری تحول گرا (sig=0.001 و r=0.538) و عمل گرا (sig=0.001 و r=0.445) با مفروضه های نظریه Y مک گریگور نشان داد (P<0.01). بین سبک رهبری بی خاصیت و مفروضه های نظریه Y رابطه منفی غیرمعنی دار مشاهده شد (sig=0.216 و r=-0.080). همچنین، بین اولویت سبک های رهبری مدیران مدارس تفاوت معنی داری وجود داشت (P<0.01) و سبک رهبری تحول گرا (۲.۳۴۵±۰.۸۵۲) در اولویت اول و سبک های رهبری عمل گرا (۱.۹۲۸±۰.۷۱۳) و بی خاصیت (۱.۲۵۲±۰.۹۷۲) در اولویت های بعدی بودند. از دیدگاه معلمان تربیت بدنی، وضعیت موجود در مدارس این استان با مفروضه های نظریه X هم خوانی داشت. نتیجه اینکه مدیران تحول گرا تمایل و اعتقاد بیشتری به مفروضه های نظریه Y دارند و این مدیران با داشتن نگرش Y به کارکنان خود، توانایی ایجاد انگیزش بیشتری خواهند داشت.

کلید واژه: معلم تربیت بدنی، سبک های رهبری، نظریه مک گریگور، مدیران مدرسه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.