مقاله ساخت و اعتباریابی نسخه تجدیدنظر شده آزمون تصویری «کاوش نقطه» با استفاده از چهره های هیجانی به عنوان محرک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ساخت و اعتباریابی نسخه تجدیدنظر شده آزمون تصویری «کاوش نقطه» با استفاده از چهره های هیجانی به عنوان محرک دارای ۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ساخت و اعتباریابی نسخه تجدیدنظر شده آزمون تصویری «کاوش نقطه» با استفاده از چهره های هیجانی به عنوان محرک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ساخت و اعتباریابی نسخه تجدیدنظر شده آزمون تصویری «کاوش نقطه» با استفاده از چهره های هیجانی به عنوان محرک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ساخت و اعتباریابی نسخه تجدیدنظر شده آزمون تصویری «کاوش نقطه» با استفاده از چهره های هیجانی به عنوان محرک :

مقاله ساخت و اعتباریابی نسخه تجدیدنظر شده آزمون تصویری «کاوش نقطه» با استفاده از چهره های هیجانی به عنوان محرک که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۸ در مجله علوم رفتاری از صفحه ۲۶۵ تا ۲۷۰ منتشر شده است.
نام: ساخت و اعتباریابی نسخه تجدیدنظر شده آزمون تصویری «کاوش نقطه» با استفاده از چهره های هیجانی به عنوان محرک
این مقاله دارای ۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله توجه انتخابی
مقاله آزمون کاوش نقطه
مقاله اضطراب
مقاله سایکوفیزیک

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: استفاده از آزمون های سایکوفیزیکی برای سنجش عملکرد ثانویه ذهنی، از جمله توجه انتخابی در افراد سالم و بیمار تکنیکی پرکاربرد در حوزه روان شناسی و به خصوص روان شناسی عصب شناختی به حساب می آید. آزمون «کاوش نقطه» یکی از آزمون هایی است که برای سنجش توجه انتخابی در گستره ای از اختلالات افسردگی و اضطراب کاربرد فراوانی دارد. مبنای این آزمون، استفاده از واژه ها به عنوان محرک های روان شناختی است که به دلایل زبانی و فرهنگی محدودیت هایی ایجاد می کند. در این مطالعه، نسخه تغییریافته ای از این روش با جایگزینی کلمات با چهره های هیجانی ابداع شد و روایی و اعتبار آن مورد بررسی قرار گرفت.
روش: نسخه تغییریافته آزمون کاوش نقطه در گروه نمونه ای شامل ۴۰ آزمودنی سالم و بزرگسال مورد ارزیابی قرار گرفت.
یافته ها: نتایج به دست آمده نشان دهنده اعتبار بالای محرک های تصویری مورد استفاده در این آزمون و همچنین اعتبار پاسخ آزمودنی ها در برابر عکس ها بود. به علاوه، نمرات به دست آمده در مورد توجه، ارتباط معنی داری با سطح سواد و جنسیت آزمودنی ها نداشت که نشان دهنده توان این آزمون در سنجش توجه انتخابی، مستقل از متغیرهای جمعیت شناختی بود.
نتیجه گیری: آزمون به کار گرفته شده در این پژوهش اعتبار قابل قبولی برای پژوهش های بین فرهنگی دارد و استفاده از آن به سایر پژوهشگران توصیه می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.