بررسی رابطه سبک رهبری تحولی-تعاملی با میزان کاربست مولفه های سازمان یادگیرنده در دبیرستان های شهر اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه سبک رهبری تحولی-تعاملی با میزان کاربست مولفه های سازمان یادگیرنده در دبیرستان های شهر اصفهان دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه سبک رهبری تحولی-تعاملی با میزان کاربست مولفه های سازمان یادگیرنده در دبیرستان های شهر اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه سبک رهبری تحولی-تعاملی با میزان کاربست مولفه های سازمان یادگیرنده در دبیرستان های شهر اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه سبک رهبری تحولی-تعاملی با میزان کاربست مولفه های سازمان یادگیرنده در دبیرستان های شهر اصفهان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی

تعداد صفحات :۲۲

هدف از پژوهش حاضر، بررسی همبستگی بین سبک رهبری (تحولی-تعاملی) مدیران دبیرستان های شهر اصفهان با میزان کاربست مولفه های سازمان های یادگیرنده قابلیت های شخصی- الگوهای ذهنی- آرمان مشترک- یادگیری تیمی و تفکر سیستمی بود. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری شامل ۳۱۰ نفر از مدیران و ۴۸۰۸ نفر از دبیران دبیرستان های مناطق شش گانه شهر اصفهان در سال تحصیلی ۸۵-۱۳۸۴ بود، که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی متناسب با حجم، تعداد ۹۰ نفر از مدیران و ۱۲۰ نفر از دبیران انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه باس که شامل ۴۱ گویه و پرسشنامه محقق ساخته سازمان های یادگیرنده شامل ۴۴ گویه بود که ضریب پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ ۰.۹۶ برای پرسشنامه سازمان یادگیرنده و ۰.۹۴ برای پرسشنامه رهبری تحولی- تعاملی به دست آمد. یافته های پژوهش نشان داد بین سبک رهبری (تحولی-تعاملی) با میزان کاربست همه مولفه های سازمان یادگیرنده رابطه مثبتی وجود دارد و مولفه های سازمان یادگیرنده از نظر مدیران در مدارس بیش از سطح متوسط بوده است. بین سبک رهبری تحولی و سبک تحولی- تعاملی با قابلیت های شخصی (در سطح معناداری P£۰.۰۵)، رابطه معنادار وجود داشت و سایر مولفه ها (الگوهای ذهنی، آرمان مشترک، یادگیری تیمی، تفکر سیستمی) فقط با سبک رهبری تعاملی رابطه معناداری داشتند و سبک رهبری تحولی رابطه معنادار با این مولفه ها نداشت. بین نظرات دبیران مرد و زن در خصوص سبک رهبری تحولی تفاوت معنادار وجود داشت (در سطح P£۰.۰۱) ولی بین نظرات مدیران مرد و زن (در سطح P£۰.۰۵) در مورد مولفه های سازمان یادگیرنده تفاوت معنادار وجود نداشت. از نظر مدرک تحصیلی نیز بین نظرات دبیران در مورد سبک رهبری نیز از نظر دبیران لیسانس و فوق لیسانس (P£۰.۰۱) تفاوت معنادار وجود داشت. در حالی که بین نظرات مدیران در مورد مولفه های سازمان یادگیرنده با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه خدمت (در سطح P£۰.۰۵) تفاوت معنادار وجود نداشت.

کلید واژه: یادگیری، یادگیری سازمانی، سازمان یادگیرنده، قابلیت های شخصی، مدل های ذهنی، آرمان مشترک، یادگیری تیمی، تفکر سیستمی، سبک رهبری تحولی-تعاملی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.