دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه شهید صدوقی در مورد تغییر سرفصل های درس فیزیک پزشکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه شهید صدوقی در مورد تغییر سرفصل های درس فیزیک پزشکی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه شهید صدوقی در مورد تغییر سرفصل های درس فیزیک پزشکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه شهید صدوقی در مورد تغییر سرفصل های درس فیزیک پزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه شهید صدوقی در مورد تغییر سرفصل های درس فیزیک پزشکی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد

تعداد صفحات :۱۲

سابقه و اهداف: علی رغم توسعه فن آوری های فیزیک پزشکی، سال هاست سرفصل های درس فیزیک پزشکی دانشجویان پزشکی ایران تغییر نکرده است. آموزش فیزیک پزشکی در بسیاری از دانشگاه های دنیا بر اساس اهداف کاربردی تعریف و به طور عملی آموزش داده می شود. به نظر می رسد آموزش مطالب جدید نظیر روش های تشخیصی درمانی باید جایگزین مطالب نظری موجود شود. این مطالعه با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در مورد تغییر سرفصل های درس فیزیک پزشکی انجام شده است.روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی- مقطعی بر روی ۹۶ دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی طی سالهای ۱۳۸۹-۹۰ با روش نمونه گیری تصادفی ساده انجام شده است. برای نظرسنجی دانشجویان در مورد تغییر مطالب درس دو واحدی فیزیک پزشکی، ابتدا روش های تصویربرداری پزشکی به ۵ دوره دانشجویان پزشکی در مقطع کارآموزی رادیولوژی به طور نظری و عملی آموزش داده شد. در پایان هر دوره و پس از امتحان، پرسشنامه ای حاوی ۲۰ سوال در اختیار آنان قرار گرفت تا تغییر سرفصل های فیزیک پزشکی نظر سنجی شود. پاسخ ها با گزینه های به شدت موافق (۵)، موافق (۴)، بی نظر (۳)، مخالف (۲) و به شدت مخالف (۱) ارزیابی کمی شدند.یافته ها: متوسط ارزیابی دانشجویان در مورد آموزش اصول تصویربرداری پزشکی نسبت به مطالب موجود فیزیک پزشکی عدد ۳.۹۲ یعنی نزدیک به موافق است. ارزیابی دانشجویان از آموزش عملی روش های تصویربرداری رادیولوژی CT و MRI و پزشکی هسته ای ۴.۰۴ است یعنی موافقند.نتیجه گیری: تغییر سرفصل های فیزیک پزشکی با گرایش فیزیک کاربردی بخصوص در زمینه روش های تصویربرداری مدرن پزشکی مورد توافق دانشجویان است.

کلید واژه: آموزش پزشکی، فیزیک پزشکی، ایران، دانشجویان پزشکی، روش های تصویربردای پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.