سبک های یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله (عج) در سال ۱۳۹۱


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سبک های یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله (عج) در سال ۱۳۹۱ دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سبک های یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله (عج) در سال ۱۳۹۱  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سبک های یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله (عج) در سال ۱۳۹۱،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سبک های یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله (عج) در سال ۱۳۹۱ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد

تعداد صفحات :۱۷

سابقه و اهداف: آشنایی با سبک یادگیری دانشجویان می تواند نقش قابل توجهی در برنامه ریزی درسی اساتید و بهبود یادگیری ایفا نماید. هدف از این مطالعه، ارزیابی سبک های یادگیری دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی و شناخت عوامل موثر در تعیین سبک یادگیری ایشان بود.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی با استفاده از روش نمونه گیری سیستماتیک، تعداد ۱۸۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله (عج) از رشته های مختلف علوم پزشکی که مشغول تحصیل در مقاطع مختلف بودند، به صورت تصادفی انتخاب گردیدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه سبک یادگیری کولب و پرسشنامه دموگرافیک در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ جمع آوری گردیدند. داده ها با استفاده از آزمون های آماری آنالیز واریانس یک طرفه، تی مستقل، کای اسکوئر یا فیشر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. برای انجام تحلیل ها از نرم افزار SPSS استفاده گردید.یافته ها: میانگین سنی نمونه های پژوهش ۲۹.۳۳±۷.۰۳ و بیشتر آن ها (۸۰%) مذکر بودند. سبک های غالب یادگیری در شرکت کنندگان به ترتیب عبارت بودند از: واگرا (۷۶.۷%)، سازگار (۱۲.۸%)، جاذب (۷.۸%) و همگرا (۲.۸%). نتایج نشان داد، عواملی همچون: سن، جنس، تاهل، محل زندگی، تحصیلات پدر و مادر، معدل و مقطع تحصیلی می تواند در تعیین ابعاد سبک یادگیری دانشجویان، به درجات مختلف حائز اهمیت باشد. یافته ها همچنین حاکی از آن است که سبک یادگیری غالب در شرکت کنندگان مطالعه در بین افراد دارای معدل ها و مقاطع تحصیلی مختلف تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.نتیجه گیری: با توجه به شناخت سبک یادگیری غالب در دانشجویان و رابطه عوامل دموگرافیک با سبک یادگیری، لازم است ضمن توجه به عوامل موثر در تعیین سبک یادگیری، برنامه ریزی مناسبی برای هماهنگ سازی سبک تدریس متناسب با سبک یادگیری غالب صورت گیرد.

کلید واژه: سبک یادگیری، دانشجویان، پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.