رضایت مندی مراجعه کنندگان از مراقبت های بهداشتی اولیه: مقایسه دو مرکز بهداشت شهرستان در دانشگاه علوم پزشکی کرمان از نظر دارا بودن گواهینامه ایزو در سال ۱۳۹۰


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رضایت مندی مراجعه کنندگان از مراقبت های بهداشتی اولیه: مقایسه دو مرکز بهداشت شهرستان در دانشگاه علوم پزشکی کرمان از نظر دارا بودن گواهینامه ایزو در سال ۱۳۹۰ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رضایت مندی مراجعه کنندگان از مراقبت های بهداشتی اولیه: مقایسه دو مرکز بهداشت شهرستان در دانشگاه علوم پزشکی کرمان از نظر دارا بودن گواهینامه ایزو در سال ۱۳۹۰  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رضایت مندی مراجعه کنندگان از مراقبت های بهداشتی اولیه: مقایسه دو مرکز بهداشت شهرستان در دانشگاه علوم پزشکی کرمان از نظر دارا بودن گواهینامه ایزو در سال ۱۳۹۰،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رضایت مندی مراجعه کنندگان از مراقبت های بهداشتی اولیه: مقایسه دو مرکز بهداشت شهرستان در دانشگاه علوم پزشکی کرمان از نظر دارا بودن گواهینامه ایزو در سال ۱۳۹۰ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : بهداشت و توسعه

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: یکی از اصول نظام مدیریت کیفیت در سازمان ها، توجه به رویکرد مشتری مداری و یکی از معیارهای سنجش اثربخشی خدمات سازمان، میزان رضایتمندی مشتریان است. پژوهش حاضر با هدف، مقایسه سطح رضایتمندی مشتریان مراکز بهداشت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان در شهرستان های بردسیر [دارای گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ International organization for standardization)یا ISO 9001) [و زرند (بدون گواهینامه ایزو ۹۰۰۱) انجام پذیرفت.روش ها: مطالعه مقطعی حاضر در سال ۱۳۹۰ با مشارکت ۹۶۰ نفر (۴۸۰ نفر در هر شهرستان) از مراجعین انجام گرفت. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه پژوهشگر ساخته در دو بخش اصلی خدمات عمومی و تخصصی برای سنجش رضایت بود. جهت تحلیل داده ها از آزمون های c2، همبستگی Pearson و Logistic regression استفاده گردید. معیار قضاوت برای رضایت مطلوب کسب ۷۵ درصد نمره سوالات مربوط به آن بخش بود.نتایج: سطح رضایتمندی مطلوب مراجعین شهرستان زرند (۸۳.۳ درصد) بیشتر از بردسیر و واحدهای تابعه آن (۷۰.۲ درصد) بود. از بین ابعاد رضایتمندی مراجعین، بین رضایتمندی از خدمات عمومی واحدهای تابعه مرکز بهداشت شهرستان زرند و بردسیر تفاوت معنی داری مشاهده گردید (P<0.01)، اما با استفاده از رگرسیون لجستیک چند متغیره، بین کل رضایتمندی مراجعین با متغیرهای دموگرافیک رابطه معنی داری مشاهده نشد.بحث و نتیجه گیری: پیاده سازی نظام مدیریت کیفیت ایزو در شهرستان بردسیر در مقایسه با شهرستان زرند که این نظام را پیاده سازی نکرده است، منجر به بهبود کلی رضایتمندی مراجعین نگردید. بنابراین بر بهره گیری از رویکردهای مدیریت مبتنی بر نیاز به جای مدگرایی و الگوهای هیجانات سازمانی تاکید می گردد.

کلید واژه: رضایتمندی، مراجعه کنندگان، ایزو، مراکز بهداشت، مراقبت های بهداشتی اولیه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.