وضعیت رشدی قابلیت های تعادل دانش آموزان نابینا، کم بینا و همتایان بینای آنها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 وضعیت رشدی قابلیت های تعادل دانش آموزان نابینا، کم بینا و همتایان بینای آنها دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد وضعیت رشدی قابلیت های تعادل دانش آموزان نابینا، کم بینا و همتایان بینای آنها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی وضعیت رشدی قابلیت های تعادل دانش آموزان نابینا، کم بینا و همتایان بینای آنها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن وضعیت رشدی قابلیت های تعادل دانش آموزان نابینا، کم بینا و همتایان بینای آنها :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه تحقیقات در علوم زیستی ورزشی

تعداد صفحات :۱۲

هدف این پژوهش، بررسی وضعیت رشدی قابلیت های تعادل کودکان کم بینا و نابینا از طریق مقایسه آنها با همتایان سالم بوده است. شرکت کنندگان این پژوهش توصیفی – مقایسه ای از میان کلیه دانش آموزان ۸ الی ۱۲ ساله مدارس همگانی شهر کرمانشاه بودند، ۶۵ نفر بطور تصادفی بعنوان گروه سالم انتخاب شدند، ۳۰ نفر از دانش آموزان مدارس همگانی و استثنائی با تیزی دید بین ۰.۰۵ الی ۰.۴ دیوپتر در چشم برتر بعنوان گروه کودکان کم بینای داوطلب، و ۱۶ نفر از دانش آموزان مدارس استثنائی شهر کرمانشاه با تیزی دید حداکثر ۰.۰۴ دیوپتر در چشم برتر بعنوان گروه کودکان نابینای داوطلب انتخاب شدند. برای اندازه گیری تعادل ایستا از تست رامبرگ و برای تعادل پویا از تخته تعادل موازنه استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها بوسیله آزمون تحلیل واریانس یک سویه و آزمون تعقیبی توکی انجام شد (در سطح معنی داری p£%۵). یافته های آماری نشان دادند که بین سطح رشد قابلیت های تعادل این کودکان تفاوت معنی داری وجود داشت و کودکان سالم در وضعیت بهتری قرار داشتند. یافته های این پژوهش با تاثیر دو گانه مثبت و منفی نقص در بدن همخوانی دارد. این تحقیق نشان دهنده اهمیت سیستم بینایی در کسب اطلاعات از محیط و نقش سازوکارهای جبرانی و اصلاحی در بین کودکان نابینا و کم بینا از طریق استفاده از دیگر حواس در جهت جبران نقص بینایی می باشد.

کلید واژه: تعادل ایستا، تعادل پویا، کم بینایی، نابینایی، دانش آموزان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.