چالش های آموزش اثربخش، تاملی بر تجارب درک شده مدرسان پرستاری: آنالیز محتوا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 چالش های آموزش اثربخش، تاملی بر تجارب درک شده مدرسان پرستاری: آنالیز محتوا دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد چالش های آموزش اثربخش، تاملی بر تجارب درک شده مدرسان پرستاری: آنالیز محتوا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی چالش های آموزش اثربخش، تاملی بر تجارب درک شده مدرسان پرستاری: آنالیز محتوا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن چالش های آموزش اثربخش، تاملی بر تجارب درک شده مدرسان پرستاری: آنالیز محتوا :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات کیفی در علوم سلامت

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: رشد و توسعه موسسات دانشگاهی در دهه اخیر با چالش های بسیاری همراه بوده است. شناخت این چالش ها در آموزش پرستاری به لحاظ کار با انسان از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که هر گونه کاستی و نقصان در آموزش پرستاری تاثیر مستقیم بر دانش و مهارت بالینی و در نهایت سلامت افراد جامعه خواهد داشت. هدف این مطالعه تبین تجارب درک شده مدرسان پرستاری در مورد چالش های آموزش اثربخش در پرستاری بود. روش: این مطالعه کیفی با مشارکت ۱۵ نفر از مدرسان و پرسنل پرستاری با سابقه کار در امر آموزش انجام گردید. افراد طبق نمونه گیری هدفمند و در ادامه نمونه گیری نظری انتخاب شدند. پس از کسب رضایت آگاهانه از آنان، داده ها با استفاده از مصاحبه فردی به صورت نیمه ساختار یافته، حضور در عرصه و دست نوشته ها جمع آوری شد. کلیه مصاحبه های ضبط شده روی کاغذ بازنویسی و مرور شد. سپس به روش تحلیل محتوای متعارف با رویکرد استقرایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تم ها یا درون مایه ها استخراج گردید. معیارهای تاییدپذیری و انتقال پذیری جهت حمایت از صحت و استحکام داده ها لحاظ گردید. یافته ها: پس از تجزیه و تحلیل نتایج، سه درون مایه اصلی نقش کمرنگ مراقبت در آموزش، صلاحیت فنی ناکافی و ارزشیابی هدایت نشده به عنوان چالش های مهم در آموزش اثربخش شناسایی شد. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه بصیرتی را برای مدرسان پرستاری در رابطه با چالش های فرایند آموزشی که با آن مواجهند، فراهم نمود. مدرسان و برنامه ریزان آموزش پرستاری می توانند با استفاده از نتایج این مطالعه بر اساس تجربیات مشارکت کنندگان با شناسایی ضعف های موجود در فرایند آموزش به بازنگری برنامه ریزی آموزشی با هدف مراقبت محور بودن بپردازند. اصلاح و بهبود این فرایند موجب اثربخشی بیشتر آموزش، تربیت پرستاران توانمند و ماهر و فراهم شدن زمینه اعتلای سلامت جامعه خواهد شد.

کلید واژه: آموزش اثربخش، آنالیز محتوی کیفی، تجارب مدرسان پرستاری، آموزش مراقبت محور

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.