نظر اعضای هیات علمی درباره نیازهای توسعه حرفه ای آنان و شیوه های برآوردن نیازها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نظر اعضای هیات علمی درباره نیازهای توسعه حرفه ای آنان و شیوه های برآوردن نیازها دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نظر اعضای هیات علمی درباره نیازهای توسعه حرفه ای آنان و شیوه های برآوردن نیازها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نظر اعضای هیات علمی درباره نیازهای توسعه حرفه ای آنان و شیوه های برآوردن نیازها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نظر اعضای هیات علمی درباره نیازهای توسعه حرفه ای آنان و شیوه های برآوردن نیازها :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی

تعداد صفحات :۲۴

توسعه حرفه ای اعضای هیات علمی یکی از جنبه های بهبود کیفیت دانشگاهی است. از این رو، شناسایی نیازهای توسعه حرفه ای اعضای هیات علمی اهمیت زیادی دارد. هدف این پژوهش بررسی نظر اعضای هیات علمی درباره نیازهای توسعه حرفه ای آنان و شیوه های برآوردن این نیازها بود. نیازهای توسعه حرفه ای در چهار حوزه مهارت های آموزشی، پژوهشی، اجرایی و ارتباطی بررسی شد. این پژوهش با توجه به هدف از نوع کاربردی و از نظر جمع آوری داده ها از نوع تحلیلی، توصیفی بود. جامعه مورد مطالعه شامل اعضای هیات علمی دانشکده های علوم تربیتی و روانشناسی، مهندسی برق و کامپیوتر و علوم پایه یک دانشگاه بزرگ دولتی به تعداد ۱۰۴ نفر بود. از این تعداد ۵۰ نفر با روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته و شامل دو بخش مهارت های توسعه حرفه ای و شیوه های برآوردن نیازها بود. برای تعیین روایی از دیدگاه های چهار نفر از استادان و برای تعیین پایایی آن از ضریب آلفای کرانباخ استفاده شد. پرسشنامه مهارت های توسعه حرفه ای در سطح موجود با ضریب آلفای ۰.۹۲ و در سطح مطلوب با ضریب آلفای ۰.۹۸ و پرسشنامه شیوه های برآوردن نیازهای توسعه حرفه ای با ضریب آلفای کرانباخ ۰.۹۷ تایید شد. برای تحلیل داده ها از روش آماری غیرپارامتریک و آزمون خی دو و ویلکاکسون استفاده شد. نتایج نشان داد که نیازها در هر چهار حوزه آموزشی، پژوهشی، اجرایی و مهارت های ارتباطی و فارغ از نوع دانشکده، مرتبه علمی و سابقه شغلی وجود دارد. نظر اعضای هیات علمی درباره شیوه های برآورده شدن نیازها به چهار روش: ۱. تبادل تجربه با سایر دانشگاه ها، ۲. برگزاری دوره های آموزشی بلندمدت، ۳. برگزاری کارگاه های آموزشی و ۴. تشکیل اجتماعات یادگیری تایید شد. علاوه بر این، آن ها بر تقویت مهارت های اجرایی و شغلی تاکید داشتند.

کلید واژه: توسعه حرفه ای هیات علمی، آموزش مداوم، شایستگی های حرفه ای، کیفیت دانشگاهی، دانشگاه دولتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.