گفت وگومداری و چندصدایی در رمان جزیره سرگردانی اثر سیمین دانشور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 گفت وگومداری و چندصدایی در رمان جزیره سرگردانی اثر سیمین دانشور دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گفت وگومداری و چندصدایی در رمان جزیره سرگردانی اثر سیمین دانشور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی گفت وگومداری و چندصدایی در رمان جزیره سرگردانی اثر سیمین دانشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن گفت وگومداری و چندصدایی در رمان جزیره سرگردانی اثر سیمین دانشور :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش ادبیات معاصر جهان (پژوهش زبان های خارجی)

تعداد صفحات :۲۰

میخاییل باختین در پاره ای از انگاره های نظری خود در باب متن ادبی، «گفت وگومداری» را به مثابه «هم کنشی متون»، مهمترین ویژگی متن دانست و «چندصدایی» گفتمان را به عنوان مولفه ای نوین در رمان مطرح کرد. از آن پس، بسیاری از اندیشمندان و نظریه پردازان مطالعات ادبی و فرهنگی، نظیر ژنت و کریستوا به گسترش و تقریر این مبحث پرداختند و صورت بندی های مختلف و گاه پیچیده ای از آن ارایه کردند. به هر روی، امروز می توان بعد «بینامتنی» را فصل مشترک پایداری میان تعابیر و تفاسیر متفاوت از گفت وگومداری باختین، بینامتنی کریستوا و ترامتنی ژنت به حساب آورد و با تکیه بر این نظرات، تبیینی جامع نگر از مفاهیم «گفت وگومداری» و «چندصدایی» در یک متن ادبی ارایه داد. اگر در صدد کاربست نظریه گفت وگومداری باختینی در آثار ادبی معاصر ایران باشیم، آثار سیمین دانشور از معدود آفرینش های ادبیات داستانی معاصر ایران است که با پاسداشت گفت وگومداری و مصادیق و مدلولات آن، نظیر مناسبات بینامتنی و اشارات و ارجاعات چشمگیر، خصلت چندصدایی دارند. از این رو، ما در این نوشتار دو هدف کارکردی عمده را مطمح نظر قرار می دهیم. نخست؛ به ارایه تبیینی مبسوط و تا حد ممکن جامع از آنچه که خصلت گفت وگومدار و چندصدایی یک متن ادبی نامیده می شود، می پردازیم و دوم؛ در پی پاسخ به این پرسش برمی آییم که با تکیه بر چه مصادیق و مولفه هایی می توان رمان جزیره سرگردانی اثر سیمین دانشور را واجد خصلت چندصدایی و گفت وگومداری دانست؟

کلید واژه: بینامتنی، چندصدایی، گفت وگومداری، ژنت، باختین، جزیره سرگردانی، سیمین دانشور

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.