اثربخشی مداخله آموزشی بر مبنای تئوری مراحل تغییر در بهبود رفتارهای خودمراقبتی سلامت دهان در دانش آموزان مدارس ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی مداخله آموزشی بر مبنای تئوری مراحل تغییر در بهبود رفتارهای خودمراقبتی سلامت دهان در دانش آموزان مدارس ابتدایی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی مداخله آموزشی بر مبنای تئوری مراحل تغییر در بهبود رفتارهای خودمراقبتی سلامت دهان در دانش آموزان مدارس ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی مداخله آموزشی بر مبنای تئوری مراحل تغییر در بهبود رفتارهای خودمراقبتی سلامت دهان در دانش آموزان مدارس ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی مداخله آموزشی بر مبنای تئوری مراحل تغییر در بهبود رفتارهای خودمراقبتی سلامت دهان در دانش آموزان مدارس ابتدایی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده دندان پزشکی اصفهان

تعداد صفحات :۱۷

مقدمه: کارایی مداخلات آموزشی منطبق با مراحل آمادگی روانی، در ارتقای سلامت اثبات شده است. این مطالعه به منظور بررسی اثربخشی مداخله آموزشی با کاربرد مدل مراحل تغییر در ارتقای رفتارهای خودمراقبتی سلامت دهان در دانش آموزان در شهر قزوین انجام شد.مواد و روش ها: در یک مطالعه مداخله ای شاهددار تصادفی با استفاده از نمونه گیری چند مرحله ای، ۱۶۰ دانش آموز مقطع ابتدایی که در مراحل غیرفعال قرار داشتند، از میان ۸ دبستان به طور مساوی در دو گروه آزمون و شاهد قرار گرفتند. داده ها با استفاده از پرسش نامه ای شامل اطلاعات جمعیت شناختی، سازه های مدل تغییر و شاخص تعدیل یافته پلاک دندانی، قبل و شش ماه پس از مداخله ارزیابی شد. برنامه آموزشی شامل ۴ جلسه ۶۰-۴۵ دقیقه ای با محوریت تغییر نگرش، بهبود خودکارآمدی، تغییر توازن تصمیم گیری به همراه عکس ها، کلیپ آموزشی و پمفلت برای گروه آزمون ارایه شد. آزمون های c2،Paired-t و t مستقل، آنالیز واریانس و سپس آزمون تعقیبی Scheffe، آزمون Wilcoxon و Mann-Whithney برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد (a=0.05).یافته ها: قبل از مداخله هیچ یک از دانش آموزان حضور در مراحل فعال (عمل و نگهداری) را گزارش نکردند، در حالی که بعد از مداخله آموزشی ۲۶ درصد از دانش آموزان گروه آزمون حضور در مراحل فعال را گزارش کردند و تعداد افراد مرحله پیش تفکر به نصف کاهش یافت (p value= 0.0003). بهبود معنی دار خودکارآمدی (p value= 0.0006)، فرایندهای تغییر(p value= 0.002) و توازن تصمیم گیری (p value= 0.005) در گروه آزمون مشاهده شد و آموزش قادر به کاهش معنی دار میزان پلاک دندانی (p value= 0.0001) و افزایش رفتار خودگزارشی مراقبت از سلامت دهان (p value= 0.021) بود.نتیجه گیری: مداخله آموزشی بر اساس مراحل تغییر می تواند بر ارتقای رفتارهای مرتبط با سلامت دهان و دندان و شاخص های بالینی دهان و دندان (پلاک دندانی) تاثیرگذار باشد.

کلید واژه: آموزش، رفتار مرتبط با سلامتی، خودکارآمدی، مدارس، سلامت دهان و دندان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.