بررسی نگرش و عملکرد نسبت به رفتارهای پرخطر و ایمن و ارتباط آن با آسیب های فک و صورت در موتور سواران شهر اصفهان در سال ۱۳۹۰


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نگرش و عملکرد نسبت به رفتارهای پرخطر و ایمن و ارتباط آن با آسیب های فک و صورت در موتور سواران شهر اصفهان در سال ۱۳۹۰ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نگرش و عملکرد نسبت به رفتارهای پرخطر و ایمن و ارتباط آن با آسیب های فک و صورت در موتور سواران شهر اصفهان در سال ۱۳۹۰  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نگرش و عملکرد نسبت به رفتارهای پرخطر و ایمن و ارتباط آن با آسیب های فک و صورت در موتور سواران شهر اصفهان در سال ۱۳۹۰،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نگرش و عملکرد نسبت به رفتارهای پرخطر و ایمن و ارتباط آن با آسیب های فک و صورت در موتور سواران شهر اصفهان در سال ۱۳۹۰ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده دندان پزشکی اصفهان

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: هدف این مطالعه، بررسی نگرش و عملکرد نسبت به رفتارهای پرخطر و ایمن و ارتباط آن با آسیب های فک و صورت در موتور سواران شهر اصفهان در سال ۱۳۹۰ بود.مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی بر روی ۳۸۵ موتورسوار که به طور تصادفی از پنج میدان پرتردد انتخاب گردیدند، انجام گرفت. اطلاعات از طریق مصاحبه جمع آوری شد که شامل فاکتور های زمینه ای، سابقه تصادف و آسیب، نگرش در زمینه استفاده از کلاه ایمنی و خطرات موتور سواری، عملکرد در زمینه استفاده از کلاه ایمنی و تخلفات موتور سواری بودند. داده ها با نرم افزار SPSS نسخه ۱۱.۵، شاخص های توصیفی و آنالیز c2 تحلیل گردید (a= 0.05).یافته ها: نگرش موتور سواران در زمینه های مورد بررسی مثبت بود، اما تاثیری بر کاهش میزان حوادث و آسیب های ایجاد شده و افزایش استفاده از کلاه ایمنی نداشت. فقط ۲۲ درصد افراد استفاده منظم از کلاه ایمنی را گزارش کردند. گروه های سنی بالاتر، متاهل، دارای فرزند و با تخلف کمتر استفاده بیشتر از کلاه ایمنی را گزارش کردند (p value<0.05). مشاهده فردی که در اثر تصادف دچار آسیب به سر شده بود مهم ترین عامل برای شروع به استفاده از کلاه ایمنی و گرما، تهویه نامناسب و محدودیت دید، مهم ترین عوامل عدم استفاده از کلاه ایمنی بودند. افراد با سابقه تخلفات بیشتر، حوادث و آسیب های بدنی از جمله آسیب های سر و صورت بیشتری داشتند (p value<0.001).نتیجه گیری: با وجود داشتن نگرش مثبت، تعداد کمی از موتور سواران از کلاه ایمنی استفاده می کنند. بررسی عوامل انگیزشی در استفاده از کلاه ایمنی و نیز عوامل منفی تاثیرگذار بر عدم استفاده از کلاه ایمنی در برنامه ریزی های آموزشی و ارتقای سلامت و ایمنی ضروری است.

کلید واژه: کلاه ایمنی، آسیب، موتور سیکلت، نگرش، تصادفات، ایمنی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.