عنوان فارسی: نماز مسافر در اماکن مقدسه چهارگانه از دیدگاه فقهای امامیه (عنوان عربی: صلاه المسافر فی الأماکن المقدسه الأربعه عند فقهاء الإمامیه)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: نماز مسافر در اماکن مقدسه چهارگانه از دیدگاه فقهای امامیه (عنوان عربی: صلاه المسافر فی الأماکن المقدسه الأربعه عند فقهاء الإمامیه) دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: نماز مسافر در اماکن مقدسه چهارگانه از دیدگاه فقهای امامیه (عنوان عربی: صلاه المسافر فی الأماکن المقدسه الأربعه عند فقهاء الإمامیه)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: نماز مسافر در اماکن مقدسه چهارگانه از دیدگاه فقهای امامیه (عنوان عربی: صلاه المسافر فی الأماکن المقدسه الأربعه عند فقهاء الإمامیه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: نماز مسافر در اماکن مقدسه چهارگانه از دیدگاه فقهای امامیه (عنوان عربی: صلاه المسافر فی الأماکن المقدسه الأربعه عند فقهاء الإمامیه) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های فقه و حقوق اسلامی (فقه و مبانی حقوق اسلامی)

تعداد صفحات :۲۱

چکیده فارسی:آنچه مسلم است حکم نماز مسافری که قصد ۱۰ روزه اقامت ندارد قصر است اما استثنائاتی در این مساله وجود دارد که از آن جمله است نماز خواندن در اماکن اربعه (مکه – مدینه – مسجد کوفه – حائر حسینی) که در این مورد مباحث استدلالی زیادی مطرح است و از آنجایی که اقوال فقهای شیعه در این باب مختلف است در این مقال اقوال مهم مورد بررسی قرار گرفته است. بی گمان منشاء اختلاف فتاوای فقها در این مورد اختلاف استنباط آنان از روایات و ادله وارده می باشد. در این بحث فقها عمدتا به سه گروه تقسیم می شوند: عده ای معتقد به قصر نماز هستند، گروهی قائل به اتمام نماز و گروه سوم قائل به تخییر با افضلیت اتمام صلاه در این اماکن هستند که پس از بررسی مستندات نظرات هر گروه اقدام به جمع بندی آنها شده است.

چکیده عربی:من الواضح أن المسافر الذی لا یرید الإقامه لعشره أیام، فعلیه أن یصلی صلاه القصر غیر أن هناک مستثنیات فی هذا الحکم، منها: أداء الصلاه فی الأماکن الأربعه. (مکه، المدینه، مسجد الکوفه، الحائز الحسینی) و هناک أحکام جدلیه کثیره فی هذا الحکم و بما أن أقوال فقهاء الشیعه تختلف فی هذا المجال فالمقاله هذه تتصدی لأهم ما قیل فی المجال نفسه. لاشک أن سبب اختلاف الفقهاء یعود إلی اختلاف فهمهم من الروایات و الأدله الوارده. ینقسم الفقهاء فی هذا الحکم إلی ثلاث فئات: منهم من یری قصر الصلاه، و منهم من یعتقد بإتمام الصلاه و الفئه الثالثه یرون التخییر و لکن الأفضل عندهم إتمام الصلاه فی هذه الأماکن، و هذا البحث یعالج الوثائق الموجوده لکل هذه الفئات الثلاث و یدرسها دراسه علمیه إحصائیه.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: مسافر، نماز، تقصیر، اتمام، اماکن تخییر، فقه امامیه (کلیدواژه عربی: المسافر، الصلاه، التقصیر، الإتمام، التخییر، الأمکنه، فقه الامامیه)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.