نیازسنجی و مقایسه برنامه های توسعه، رشد و بالندگی اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نیازسنجی و مقایسه برنامه های توسعه، رشد و بالندگی اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نیازسنجی و مقایسه برنامه های توسعه، رشد و بالندگی اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نیازسنجی و مقایسه برنامه های توسعه، رشد و بالندگی اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نیازسنجی و مقایسه برنامه های توسعه، رشد و بالندگی اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توسعه ی آموزش جندی شاپور

تعداد صفحات :۲۱

امروزه برنامه های رشد و بالندگی اعضای هیات علمی، از جمله استراتژی های نوین به منظور حفظ و ارتقای سطح دانش و عملکرد اساتید به شمار می رود، پژوهش حاضر نیز با هدف مقایسه نیازهای آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال ۱۳۹۱ انجام پذیرفت. در این پژوهش توصیفی – تحلیلی، نیاز آموزشی ۱۵۸ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در شش حیطه مورد تایید وزارت متبوع شامل: حیطه های مهارت های تدریس، پژوهشی، توسعه فردی، اجرایی مدیریتی، ارائه خدمات درمانی و فعالیت های خارج دانشگاه توسط یک چک لیست ۶۱ گویه ای که با طیف لیکرت طبقه بندی شده بود به روش خودارزیابی توسط اساتید نیازسنجی و مورد مقایسه قرارگرفت. روایی و پایایی چک لیست مورد تایید قرار گرفت و داده ها نیز از طریق نر م افزار EPI6 و آزمون ANOVA تحلیل شد. در این مطالعه به ترتیب اولویت توسعه فردی، اولویت پژوهشی، اولویت آموزشی، اولویت اجرایی مدیریتی، اولویت ارائه خدمات درمانی و اولویت فعالیت های خارج دانشگاه به عنوان مهمترین نیاز آموزشی اساتید این دانشگاه ارزیابی شد. بین حیطه های مورد ارزیابی با جنسیت اساتید و دانشکده محل خدمت اختلاف معناداری مشاهده نشد (P>0.05). اما بین حیطه ها با نوع استخدام اساتید، مرتبه علمی و سابقه خدمت اختلاف معناداری مشاهده گردید (P<0.05). این پژوهش بر لزوم انجام نیازسنجی و نیز انطباق برنامه ها با نیاز واقعی اساتید تاکید نموده و آن را به عنوان محور اصلی ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی و نیز ارتقای کیفیت خدمات سلامت ذکر می نماید.

کلید واژه: نیازسنجی، مقایسه، برنامه رشد و بالندگی، اعضای هیات علمی، دانشگاه علوم پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.