مقاله تاثیر آموزش تحلیل ارتباط محاوره ای Berne بر بهبود عملکرد والدین دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر رفسنجان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر آموزش تحلیل ارتباط محاوره ای Berne بر بهبود عملکرد والدین دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر رفسنجان دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر آموزش تحلیل ارتباط محاوره ای Berne بر بهبود عملکرد والدین دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر رفسنجان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر آموزش تحلیل ارتباط محاوره ای Berne بر بهبود عملکرد والدین دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر رفسنجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر آموزش تحلیل ارتباط محاوره ای Berne بر بهبود عملکرد والدین دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر رفسنجان :

مقاله تاثیر آموزش تحلیل ارتباط محاوره ای Berne بر بهبود عملکرد والدین دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر رفسنجان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۹ در مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از صفحه ۴۷ تا ۵۸ منتشر شده است.
نام: تاثیر آموزش تحلیل ارتباط محاوره ای Berne بر بهبود عملکرد والدین دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر رفسنجان
این مقاله دارای ۱۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تحلیل ارتباط محاوره ای
مقاله عملکرد والدین
مقاله دانش آموزان پسر
مقاله رفسنجان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: سعادت انسان تا حد زیادی به چگونگی ارتباط با دیگران بستگی دارد. هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش تحلیل ارتباط محاوره ای[TA ( Transactional Analysis)] اریک برن (Eric Berne) بر بهبود عملکرد والدین دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر رفسنجان در سال ۱۳۸۸بوده است.
مواد و روش ها: در این مطالعه تجربی با استفاده از روش خوشه ای چند مـــرحله ای از بیــن دبیــــرستان های شهــر رفسنجان تعداد ۴۰ نفر از والدینی که از پرسش نامه[FAD1 (Family Assessment Device)] نمرات پایین کسب کرده بودند، انتخاب شدند و با روش تصادفی در دو گروه گواه و آزمایش جای گرفتند. گروه آزمایش طی ۱۰ جلسه (۱۵ ساعت در هفته) به مدت ۳ ماه تحت آموزش تحلیل ارتباط محاوره ای قرار گرفتند و مجددا پرسش نامه (FAD1) بر روی هر دو گروه اجرا گردید. داده ها با استفاده از تی زوجی و تحلیل مانوا(manova) و تحلیل واریانس بررسی شدند.
یافته ها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد، میانگین نمرات عملکرد پس آزمون گروه آزمایش نسبت به گروه گواه افزایش معنی داری داشته است (به ترتیب ۱۳۴۷±۹۸۷ و ۹۶۴±۱۰۷۲) (P<0.0001). هم چنین پس از آزمون، تفاوت معنی داری بین مولفه های عملکرد والدین (نقش، حل مساله، ابراز عواطف) در دو گروه مشاهده شد (P<0.0001) به گونه ای که نمرات گروه آزمایش به ترتیب از ۴۲۱، ۳۹ و ۱۵۹ به ۵۷۹، ۵۷۹ و ۲۲۹ افزایش یافته بود. این نکته بیانگر این است که آموزش تحلیل ارتباط محاوره ای باعث بهبود عملکرد والدین شده است.
نتیجه گیری: بر اساس یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که آموزش تحلیل ارتباط محاوره ای Berne می تواند یک روش کاربردی برای برقراری ارتباط بالغانه و بهبود بخشیدن به ارتباطات ضعیف باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.