بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی سنندج درباره عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی (۹۰-۸۹)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی سنندج درباره عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی (۹۰-۸۹) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی سنندج درباره عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی (۹۰-۸۹)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی سنندج درباره عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی (۹۰-۸۹)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی سنندج درباره عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی (۹۰-۸۹) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و هدف: موانع و مشکلات آموزش بالینی اثرات نامطلوبی بر دستیابی به اهداف حرفه پرستاری دارد. مطالعه حاضر با هدف بررسی عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی سنندج سال ۹۰-۸۹ انجام شد.روش بررسی: در یک مطالعه توصیفی- مقطعی، با استفاده از روش نمونه گیری سرشماری، دیدگاه ۱۶۰ نفر دانشجوی پرستاری کارورز و کارآموز بررسی شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته شامل مشخصات فردی و سوالاتی در زمینه عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی (جمعا ۶۴ سوال) در پنج مقیاس لیکرت از کاملا موافقم تا کاملا مخالفم بود. روایی محتوای با استفاده از نظر اساتید و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ۰.۷۸ تایید شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون t-test در سطح اطمینان ۹۵ درصد تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: مهمترین عامل تسهیل کننده آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان کارآموز و کارورز ارتباط بین مربی- دانشجو بود. در حالیکه مهمترین عامل بازدارنده از دیدگاه دانشجویان کارآموز امکانات موجود در بیمارستان و از دیدگاه دانشجویان کارورز ویژگی مربیان بود. عوامل بازدارنده در حیطه های رضایت دانشجو از نحوه ارائه دروس عملی و تئوری (P=0.006) و رضایت دانشجو از قوانین در بخش (P=0.02) در دو گروه کارآموز و کارورز تفاوت معنی داری را نشان داد.نتیجه گیری: نتایج نشان داد ویژگی و مهارت تدریس مربیان به عنوان موانع بازدارنده آموزش بالینی بود. انتخاب مدرسین مبتکر و خلاق در کنار سعی و تلاش دانشجویان می تواند یکی از راهکارهای موثر درارتقای کیفیت آموزش بالینی مطرح باشد.

کلید واژه: آموزش پرستاری، دانشجویان پرستاری، رضایتمندی، ایران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.