بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری ارائه شده در مراقبت های قبل و بعد از عمل در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ۱۳۹۰


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری ارائه شده در مراقبت های قبل و بعد از عمل در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ۱۳۹۰ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری ارائه شده در مراقبت های قبل و بعد از عمل در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ۱۳۹۰  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری ارائه شده در مراقبت های قبل و بعد از عمل در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ۱۳۹۰،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری ارائه شده در مراقبت های قبل و بعد از عمل در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ۱۳۹۰ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری، از شاخص های مهم کیفیت بیمارستان و سلامت بیماران است. مطالعه حاضر با هدف بررسی رضایتمندی بیماران از مراقبت های قبل و بعد از عمل در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی- مقطعی، رضایتمندی ۴۵۰ نفر از بیماران بستری که با روش آسان انتخاب شده بودند مورد بررسی قرار گرفت. داده ها با استفاده از پرسشنامه خود ساخته مشتمل بر مشخصات دموگرافیک و سوالات رضایتمندی جمع آوری و روایی محتوا با نظر اساتید و پایایی با ضریب آلفای کرونباخ ۰.۹۲ تایید شد. سوالات در پنج گویه در مقیاس لیکرت از خیلی زیاد (۵) تا خیلی کم (۱) بود که در دو طیف مطلوب و نامطلوب بررسی شد. داده ها با استفاده از توزیع فراوانی و آزمون های آماری T-test، T زوج و ANOVA با سطح اطمینان ۹۵ درصد تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میزان رضایتمندی کلی از خدمات پرستاری قبل از عمل ۸۶.۳ درصد در حد مطلوب و این میزان در مرحله بعد از عمل، ۸۹.۱ درصد بود. مقایسه میانگین رضایتمندی کلی از خدمات پرستاری قبل و بعد از عمل از نظر آماری تفاوت معنی دار نداشت. رضایتمندی بعد از عمل با سطح تحصیلات، جنس و محل سکونت ارتباط معنی داری نشان داد (P<0.05).نتیجه گیری: اکثر بیماران از خدمات پرستاری ارائه شده قبل و بعد از عمل راضی بودند. از آنجا که میزان رضایتمندی، شاخصی برای سنجش اثر بخشی نظام سلامت است، پیشنهاد می گردد سنجش رضایت بیماران به عنوان بخشی از فرآیند ترخیص در نظر گرفته شود.

کلید واژه: رضایت بیمار، مراقبت قبل از عمل، مراقبت بعد از عمل، خدمات پرستاری، ایران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.