رابطه تفکر انتقادی، راهبردهای خودتنظیمی و اهداف پیشرفت در دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه تفکر انتقادی، راهبردهای خودتنظیمی و اهداف پیشرفت در دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه تفکر انتقادی، راهبردهای خودتنظیمی و اهداف پیشرفت در دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه تفکر انتقادی، راهبردهای خودتنظیمی و اهداف پیشرفت در دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه تفکر انتقادی، راهبردهای خودتنظیمی و اهداف پیشرفت در دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزش پرستاری

تعداد صفحات :۱۷

مقدمه: به علت اهمیت نقش خودتنظیمی و جهت گیری اهداف در فرآیندهای آموزش و یادگیری، ضروری است که فاکتورهای موثر در توسعه آنها، مورد بررسی قرار گیرند. به نظر می رسد، تفکر انتقادی یکی از سازه های مرتبط با خودتنظیمی یادگیری و جهت گیری هدفی در دانشجویان باشد. مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه میان تفکر انتقادی با انواع هدف گرایی و خودتنظیمی در دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود انجام شد.روش: پژوهش به روش توصیفی همبستگی بر روی ۱۰۴ نفر از دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود انجام شد. نمونه به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از میان ۲۹۰ دانشجوی این رشته انتخاب شد. با استفاده از سه پرسشنامه سنجش جهت گیری های هدفی Midgely و همکاران (۱۹۹۸)؛ پرسشنامه راهبردهای انگیزشی یادگیری Pintrich و De Groot (1990)؛ و پرسشنامه سنجش مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا (فرم ب)، داده های مورد نظر جمع آوری شد. پیش از اجرای ابزار، روایی و پایایی آنها اندازه گیری و تایید شد.یافته ها: بر اساس نتایج میانگین اهداف پیشرفت ۹۲±۱۹.۴، یادگیری خودتنظیمی ۱۰۳.۵±۱۴.۷ و تفکر انتقادی ۹.۲±۲.۷ بود. بین اهداف پیشرفت و یادگیری خودتنظیمی همبستگی مثبت معناداری وجود داشت (p<0.01)، اما بین تفکر انتقادی با یادگیری خودتنظیمی و اهداف پیشرفت تحصیلی همبستگی معناداری مشاهده نشد و فقط مولفه تحلیل تفکر انتقادی با مولفه شناخت یادگیری خودتنظیمی ارتباط مثبت معنادار داشت (p<0.01). سه متغیر جهت گیری هدفی تبحری، عملکردی – رویکردی و مولفه تحلیل در تفکر انتقادی %۳۹.۹ در پیش بینی خودتنظیمی یادگیری دانشجویان پرستاری نقش داشتند (p=0.000). مدل نهایی رگرسیون نشان داد دانشجویانی که اهداف تبحری و توانایی تحلیل بالاتری دارند، راهبردهای خودتنظیمی بهتری در یادگیری خود دارند.نتیجه گیری: از آنجا که تفکر انتقادی، یکی از مولفه های موثر در فرآیندهای شناختی دانشجویان است، شاید بالا بودن سطح تفکر انتقادی دانشجویان و استفاده آنها از استراتژی های پردازش عمیق در یادگیری خود، باعث بهبود جهت گیری های هدفی و انتخاب راهبردهای خودتنظیمی موثرتر در آنها بشود. در صورتی که هدف، توسعه حرفه ای و تربیت پرستارانی است که توانایی کنترل اهداف خود را داشته و خود راهبر باشند، باید رسالت دانشکده های پرستاری، ترویج و آموزش تفکر انتقادی به دانشجویان باشد و استادان پرستاری در مورد استفاده از روش های سنتی تدریس و ارزشیابی مبتنی بر اندازه گیری محفوظات تجدیدنظر کنند.

کلید واژه: تفکر انتقادی، راهبردهای خودتنظیمی، اهداف پیشرفت، دانشجویان پرستاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.