ترجمه و روان سنجی مقیاس ارزیابی عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ترجمه و روان سنجی مقیاس ارزیابی عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ترجمه و روان سنجی مقیاس ارزیابی عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ترجمه و روان سنجی مقیاس ارزیابی عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ترجمه و روان سنجی مقیاس ارزیابی عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: مراقبت موثر در بالین، هدف اصلی آموزش پرستاری است. از طرفی ارزشیابی صحیح بالینی دانشجویان همواره از جمله سخت ترین کارهای مربیان بالینی پرستاری می باشد. با توجه به نیاز آموزش به وجود ابزارهای معتبر و پایا جهت ارزیابی عملکرد بالینی دانشجویان، این پژوهش با هدف ترجمه و روان سنجی مقیاس ارزیابی عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری در ایران انجام شده است.روش کار: این مطالعه، یک مطالعه مقطعی بود که با هدف روان سنجی و اعتباریابی نمونه ایرانی ابزار ارزیابی عملکرد دانشجویان پرستاری در محیط های بالینی انجام شده است. در این مطالعه ابتدا مقیاس با روش برگشتی از انگلیسی به فارسی ترجمه و سپس اعتبار صوری و محتوا تعیین گردید. در طی فرایند تعیین اعتبار صوری و محتوا، دو آیتم به آیتم های ابزار اصلی اضافه شد. در این مطالعه از مربیان پرستاری در محیط های بالینی خواسته شد تا پرسش نامه های مورد نظر را بر حسب تعداد دانشجویان خود در محیط های آموزش بالینی طی مدت ۵ ماه تکمیل نمایند، از این رو با توجه به تعداد آیتم های مقیاس، ۲۷۵ دانشجو مورد ارزشیابی قرار گرفتند. جهت تعیین اعتبار سازه از تحلیل عاملی اکتشافی با روش نمونه گیری در دسترس استفاده شده است. از ضریب Cronbach’s alpha جهت اندازه گیری همبستگی درونی استفاده شد.یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره دانشجویان به ترتیب ۶۳.۹۸ و ۱۳.۳۵بود. نتایج تحلیل عاملی استخراج سه عامل را نشان داد که شامل فرایند پرستاری با ۱۰ آیتم (مقدار ویژه ۸.۹۹)، رفتارهای حرفه ای با ۱۶ آیتم (مقدار ویژه ۷.۹۷) و فاکتور مهارت های تکنیکی با ۲ آیتم و (مقدار ویژه ۲.۰۳) بود. پایایی مقیاس با ضریب همبستگی ۰.۹۲ Cronbach’s alpha به دست آمد.نتیجه گیری: نتایج روان سنجی مقیاس ارزیابی عملکرد دانشجویان پرستاری در محیط های بالینی نشان دهنده پایایی و اعتبار این مقیاس و امکان استفاده از این ابزار در زمینه آموزش پرستاری ایران است و به نظر می رسد که با توجه به اضافه شدن عامل مهارت های تکنیکی، این عامل نیازمند تعدیل و بسط بیشتر در زمینه پرستاری ایران می باشد.

کلید واژه: عملکرد بالینی، آموزش، روان سنجی، اعتباریابی، پرستاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.