آسیب شناسی درس اصول و فلسفه تعلیم و تربیت در برنامه درسی دکتری آموزش پرستاری: مطالعه کیفی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آسیب شناسی درس اصول و فلسفه تعلیم و تربیت در برنامه درسی دکتری آموزش پرستاری: مطالعه کیفی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آسیب شناسی درس اصول و فلسفه تعلیم و تربیت در برنامه درسی دکتری آموزش پرستاری: مطالعه کیفی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آسیب شناسی درس اصول و فلسفه تعلیم و تربیت در برنامه درسی دکتری آموزش پرستاری: مطالعه کیفی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آسیب شناسی درس اصول و فلسفه تعلیم و تربیت در برنامه درسی دکتری آموزش پرستاری: مطالعه کیفی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزش پرستاری

تعداد صفحات :۱۷

مقدمه: فلسفه تعلیم و تربیت به عنوان یکی از حوزه های معرفت بشری، یکی از دروس مهم در اکثر رشته های تحصیلی از جمله رشته آموزش پرستاری در مقطع دکتری می باشد. تضمین کیفیت آموزش پرستاری نیازمند بررسی دوره ای برنامه های درسی این مقطع می باشد. در حقیقت نیازهای حرفه ای پرستاران از عوامل مهم ایجاد تحول در این واحد درسی می باشد. بنابراین این مطالعه با هدف آسیب شناسی درس اصول و فلسفه تعلیم و تربیت در مقطع دکتری پرستاری می تواند در این راستا کمک کننده باشد.روش: این پژوهش یک مطالعه کیفی با روش آنالیز محتوی است. با روش نمونه گیری مبتنی بر هدف با ۱۱ دانشجو مقطع دکتری و ۲ مدرس واحد درسی اصول و فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه های تربیت مدرس، تهران، علوم بهزیستی و توانبخشی و تبریز در سال ۱۳۹۰ مصاحبه انجام شد. کلیه مصاحبه ها روی کاغذ پیاده شد و به صورت دستی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: یافته های نهایی تحقیق از پنج طبقه شامل برنامه ریزی آموزشی، ارتقای استراتژی های انگیزه ساز، اصلاح فرآیندهای ارزشیابی تعاملی، انطباق محتوی با فلسفه خاص و عام و انعطاف پذیری محتوی با نیازهای دانشجویان با زیرطبقه های متعدد و یک درون مایه اصلی شامل اصلاح فرآیند مدیریت آموزشی بود.نتیجه گیری: نتایج نشان دهنده اهمیت و ضرورت بازنگری برنامه های درسی مقطع دکتری پرستاری از جمله درس اصول و فلسفه تعلیم و تربیت در پرستاری می باشد. جهت بهبود کیفیت برنامه درسی این واحد بهتر است محتوی درسی آن بر اساس نیازهای جامعه پرستاری و دانشجویان باشد تا بتوانند آن را به صورت عملی در آموزش، تحقیق و بالین به کار ببرند.

کلید واژه: آسیب شناسی، دکتری پرستاری، اصول فلسفه تعلیم و تربیت، آنالیز محتوی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.