تجارب ماماها از به کارگیری تفکر انتقادی در موقعیت های مامایی پرخطر: مطالعه کیفی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تجارب ماماها از به کارگیری تفکر انتقادی در موقعیت های مامایی پرخطر: مطالعه کیفی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تجارب ماماها از به کارگیری تفکر انتقادی در موقعیت های مامایی پرخطر: مطالعه کیفی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تجارب ماماها از به کارگیری تفکر انتقادی در موقعیت های مامایی پرخطر: مطالعه کیفی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تجارب ماماها از به کارگیری تفکر انتقادی در موقعیت های مامایی پرخطر: مطالعه کیفی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۶

تصمیمات بالینی و طراحی برنامه مراقبتی صحیح برای حفظ سلامت مادر و کودک می باشد. این مطالعه با هدف تبیین تجارب ماماها از به کارگیری تفکر انتقادی در موقعیت های پرخطر طراحی گردید.روش ها: این مطالعه به شیوه تحلیل محتوی کیفی انجام شد. مشارکت کنندگان ۱۴ کارشناس مامایی شاغل در اتاق زایمان بودند که با نمونه گیری هدف مند از بین داوطلبین انتخاب شدند. داده ها با روش ضبط مصاحبه فردی جمع آوری و تحلیل گردید. دسته بندی کدهای استخراجی از متون، به طور مکرر با مقایسه گروه های مشابه صورت گرفت و سر انجام ۲ طبقه اصلی و ۸ طبقه فرعی در این زمینه ظهور یافت.نتایج: تحلیل گفته های مشارکت کنندگان در توصیف به کارگیری تفکر انتقادی منجر به ظهور دو طبقه اصلی شد. طبقه اول «تلاش برای غربال گری موقعیت پرخطر در مراجعین ظاهرا سالم» با پنج طبقه فرعی و طبقه دوم «تلاش برای تشخیص در مواجهه با مادر در موقعیت پرخطر» با سه طبقه فرعی بود. تحلیل یافته ها نشان داد که ماماهای تازه کار در مواجهه با مادران ظاهرا سالم با تکیه بر دانش حرفه ای به جمع آوری و تحلیل اطلاعات به شیوه ای استقرایی برای غربال گری موقعیت پرخطر می پرداختند. در حالی که ماماهای با سابقه، هنگام مواجهه با مادر با موقعیت پرخطر، برای تشخیص صحیح به چارچوب های ذهنی خود که از اداره موارد بیماران بدحال مشابه قبلی شکل گرفته بود، مراجعه می کردند.نتیجه گیری: بنابر نتایج، بازنگری و اصلاح برنامه آموزش مامایی در جهت تقویت مهارت تفکر انتقادی از طریق دستیابی به دانش حرفه ای مامایی و آموزش به شیوه اداره موردهای پرخطر شایع ضروری است، تا همه ماماها بتوانند مهارت تفکر انتقادی لازم برای غربال گری و تشخیص صحیح موقعیت پرخطر را کسب نمایند.

کلید واژه: تفکر انتقادی، موقعیت پرخطر، تحلیل محتوای کیفی، تحقیق کیفی، استدلال بالینی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.