عنوان عربی: دراسه أولویات أسالیب الطلاب الإیرانیین فی تعلم اللغهالعربیه کلغه ثانیه (عنوان فارسی: ترجیحات سبک های یادگیری دانشجویان ایرانی فراگیر زبان عربی به عنوان زبان دوم)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان عربی: دراسه أولویات أسالیب الطلاب الإیرانیین فی تعلم اللغهالعربیه کلغه ثانیه (عنوان فارسی: ترجیحات سبک های یادگیری دانشجویان ایرانی فراگیر زبان عربی به عنوان زبان دوم) دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان عربی: دراسه أولویات أسالیب الطلاب الإیرانیین فی تعلم اللغهالعربیه کلغه ثانیه (عنوان فارسی: ترجیحات سبک های یادگیری دانشجویان ایرانی فراگیر زبان عربی به عنوان زبان دوم)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان عربی: دراسه أولویات أسالیب الطلاب الإیرانیین فی تعلم اللغهالعربیه کلغه ثانیه (عنوان فارسی: ترجیحات سبک های یادگیری دانشجویان ایرانی فراگیر زبان عربی به عنوان زبان دوم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان عربی: دراسه أولویات أسالیب الطلاب الإیرانیین فی تعلم اللغهالعربیه کلغه ثانیه (عنوان فارسی: ترجیحات سبک های یادگیری دانشجویان ایرانی فراگیر زبان عربی به عنوان زبان دوم) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علوم انسانی

تعداد صفحات :۱۸

چکیده عربی:إن أسالیب التعلم تلعب دورا حاسما فی عملیه التعلم، و وفقا ل فیلدر (۱۹۹۶)، أن هناک عوامل یعود إلیها مدی تعلم الطلاب فی الصف جزئیا و هی: قدرات الطلاب، و إعدادهم المسبق، و أسالیبهم فی التعلم، و کذلک أسالیب الأساتذه فی التدریس. فلا ینبغی للأساتذه إذن، إهمال أهمیه اختیار طریقه التدریس المناسبه والمنسجمه لأسالیب الطلاب التعلمیه. و بما أن فی العدید من المعاهد والمؤسسات التعلیمیه یتم تخصیص القلیل من الإهتمام لنوعیه تعلم الطلاب، فهذا البحث یحاول تحدید أسالیب الطلاب الإیرانیین القائمین بتعلم اللغه العربیه، و من ضمنها یقوم بتحدید و تحلیل ما فی أسالیبهم من إختلافات، و ذلک إستنادا إلی عوامل دیموغرافیه هی: الجنس والإختصاص.تم جمع البیانات عن أسالیب التعلم من ۵۲۲ طالبا باستخدام استبیان وینتر کرست، و دیکابیوا (۲۰۰۲) لـ «أسالیب التعلم المفضله» (LSI). أظهرت النتائج أن الأسلوب الجماعی هو الأسلوب السائد علی تعلم اللغه العربیه لدی الطلاب الإیرانیین. بینما لم تظهر النتائج إلا القلیل من الرغبه لدیهم بالنسبه لأسلوب التعلم الفردی. کما أظهرت أن الطالبات أکثر تطبیقا للأسالیب السمعیه والحرکیه من الطلاب. وبالإضافه إلی ذلک، لم یکن هناک فرق کبیر بین الجنسین فی استخدام الأسلوب البصری.

چکیده فارسی:سبک های یادگیری نقش مهم و اساسی در فرایند یادگیری دارند. فلدر (۱۹۹۶) بر این عقیده است که، میزان یادگیری دانشجویان در کلاس عمدتا به توانایی ها و آمادگی قبلی دانشجویان و سبک یادگیری شان، همچنین به نحوه تدریس اساتید بستگی دارد. اساتید نباید اهمیت انتخاب روش تدریس مناسب و سازگار با سبک های یادگیری دانشجویان را نادیده بگیرند. از آنجایی که در بسیاری از موسسات و تشکیلات آموزشی، نحوه یادگیری فراگیران و نحوه تدریس اساتید چندان مورد توجه قرار نمی گیرد، این تحقیق سعی دارد ضمن شناسایی سبک های یادگیری دانشجویان ایرانی در یادگیری زبان عربی، تفاوت سبک های یادگیریشان را بر اساس جنسیت و رشته تحصیلی تعیین نماید. داده های تحقیق از بین دانشجویان و با استفاده از پرسشنامه «ترجیحات سبک های یادگیری» (LSI) وینتر گرست، و دیکاپیوا (۲۰۰۰) جمع آوری شده اند. نتایج نشان دادند که سبک های یادگیری متمایز و برجسته دانشجویان ایرانی فراگیر زبان عربی، سبک گروهی بود. درحالی که آن ها علاقه اندکی به سبک یادگیری فردی نشان دادند. زنان از سبک های شنیداری و حرکتی بیش از مردان استفاده می کردند در حالی که اختلافی بین دو جنس در استفاده از سبک دیداری مشاهده نشد.

کلید واژه: کلیدواژه عربی: أولویات أسالیب التعلم، اللغه العربیه، الأسلوب الجماعی، الأسلوب الفردی، الأسلوب السمعی، الأسلوب الحرکی، الأسلوب البصری (کلیدواژه فارسی: ترجیحات یادگیری، زبان عربی، سبک گروهی، سبک فردی، سبک شنیداری، سبک حرکتی، سبک دیداری)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.