کاهش زمان انتظار بیماران در فرآیند اورژانس بیمارستان آیت اله کاشانی اصفهان با استفاده از مدل شبیه سازی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کاهش زمان انتظار بیماران در فرآیند اورژانس بیمارستان آیت اله کاشانی اصفهان با استفاده از مدل شبیه سازی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کاهش زمان انتظار بیماران در فرآیند اورژانس بیمارستان آیت اله کاشانی اصفهان با استفاده از مدل شبیه سازی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کاهش زمان انتظار بیماران در فرآیند اورژانس بیمارستان آیت اله کاشانی اصفهان با استفاده از مدل شبیه سازی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کاهش زمان انتظار بیماران در فرآیند اورژانس بیمارستان آیت اله کاشانی اصفهان با استفاده از مدل شبیه سازی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت سلامت

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: در بخش اورژانس دقیقه ها و ثانیه ها برای بیمار مهم است. مدیریت صحیح زمان انتظار بیماران، نیازمند بهره گیری از یک منطق تصمیم گیری مناسب است. شبیه سازی یکی از تکنیک های پشتیبانی از تصمیمات مدیریت و کاهش ریسک فرآیند تصمیم گیری به وسیله ارزیابی و تحلیل استراتژی های مختلف می باشد. بنابراین هدف از انجام این مطالعه کاهش زمان انتظار بیماران در بخش اورژانس با استفاده از مدل شبیه سازی بود.روش کار: پژوهش حاضر کاربردی و از دسته مطالعات تحلیلی بود. جامعه پژوهش شامل بیماران مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان کاشانی اصفهان در خرداد ماه ۱۳۸۷ بود. پس از شناسایی مسیر حرکت بیماران، داده های مورد نیاز در زمینه زمان ورود و زمان ارائه خدمت به بیماران در ایستگاه های مختلف طی دو هفته و برای ۶۶۳ بیمار جمع آوری شد. با بهره گیری از این اطلاعات مدل شبیه سازی به کمک نرم افزار Simul 8 از بخش اورژانس طراحی شد. با مقایسه نتایج خروجی حاصل از اجرای مدل و نتایج به دست آمده از سیستم دستی اعتبار مدل تایید شد و مدل به صورت نهایی درآمد.یافته ها: نتایج حاصل از اجرای راه حل های پیشنهادی و مقایسه آن با نتایج مدل مبنا در قالب میانگین کاهش زمان انتظار بیمار در فرآیند دریافت خدمات اورژانس نشان داد که در راه حل های ۲، ۹، ۱۰ و ۱۲ این زمان افزایش و در سایر راه حل ها این زمان کاهش یافته است. در راه حل های ۶ و ۱۷-۱۳ زمان انتظار کل بیش از راه حل های دیگر کاهش یافت. بیشترین کاهش در راه حل ۱۵ مشاهده شد به گونه ای که زمان انتظار بیمار در فرآیند دریافت خدمات اورژانس از ۱۹.۱۱۲ دقیقه در مدل مبنا به ۲۴.۹۹ دقیقه کاهش یافت. در راه حل ۱۵ علاوه بر اضافه نمودن یک اینترن به سرویس تخصصی گوش، حلق و بینی، میانگین زمان ارائه خدمت توسط اینترن گوش، حلق و بینی از ۸۹.۳۸ دقیقه به ۵۴.۲۶ دقیقه، اینترن مغز و اعصاب از ۳۱.۱۳ دقیقه به ۵۸.۶ دقیقه و اینترن ارتوپدی از ۱۳.۱۲ دقیقه به ۹۸.۵ دقیقه کاهش یافت.نتیجه گیری: از آنجایی که مدیران در مراقبت بهداشتی بخصوص در بخش اورژانس، پزشکانی هستند که متخصص تجزیه و تحلیل امور نیستند، به نظر می رسد آن ها به ابزاری نیاز دارند که بتوانند از آن به سادگی استفاده کنند و به کمک این ابزار روش های علمی را جهت کاهش هزینه ها و زمان انتظار بیماران به دست آورند. استفاده از تکنیک های مختلف تحقیق در عملیات به ویژه شبیه سازی می تواند اهداف فوق را برآورده سازد.

کلید واژه: اورژانس، زمان انتظار، شبیه سازی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.