مقایسه سواد خواندن دانش آموزان کم شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه سواد خواندن دانش آموزان کم شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه سواد خواندن دانش آموزان کم شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه سواد خواندن دانش آموزان کم شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه سواد خواندن دانش آموزان کم شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : (شنوایی شناسی) auditory and vesitibular research

تعداد صفحات :۸

زمینه و هدف: مهارت خواندن فرایند پیچیده ای محسوب می شود که نیاز به آموختن دارد و صرفا متکی بر تطبیق صداها با نمادهای نوشته شده بر یک صفحه نیست، خوانندگان بر اساس تجربیات و دانشی که از طریق خواندن کسب می نمایند قادر به فهم و درک عمیق تر معنی از متن خواهند شد. پژوهش حاضر با هدف مقایسه سواد خواندن دانش آموزان کم شنوای استثنایی و تلفیقی صورت پذیرفت.روش بررسی: پژوهش از نوع مقطعی و ابزار آزمون دفترچه های استاندارد شده بین المللی (۲۰۰۶) PIRLS در نظر گرفته شد که روی ۲۸ دانش آموز کم شنوای پایه چهارم ابتدایی از مدارس استثنایی و تلفیقی شهرستان های شهر ری و شهریار انجام شد.یافته ها: در تحلیل یافته ها دانش آموزان کم شنوا در مدارس استثنایی در سواد خواندن با میانگین ۱.۷۸ و انحراف معیار ۱.۰۶ و درک متون اطلاعاتی با میانگین ۱.۹۲ و انحراف معیار ۱.۴۹، همچنین متون ادبی با میانگین ۱.۶۴ و انحراف معیار ۱.۶۲ با دانش آموزان کم شنوا در مدارس عادی در سواد خواندن با میانگین ۳.۶۷ و انحراف معیار ۱.۷۴، درک متون اطلاعاتی با میانگین ۴.۲۱ و انحراف معیار ۲.۴۸ و متون ادبی با میانگین ۳.۱۴ و انحراف معیار ۱.۲۳ اختلاف معنی دار نشان دادند(p<0.05) .نتیجه گیری: دانش آموزان کم شنوا در تلفیقی در مواجهه با سواد خواندن، درک متون اطلاعاتی و ادبی به طور معنی داری بهتر از دانش آموزان کم شنوا در مدارس استثنایی عمل کردند. فراهم آوردن بستر فرهنگی مناسب در برنامه ریزی های آموزشی به منظور هدایت و پذیرش دانش آموزان کم شنوا به مدارس عادی شایان توجه بیشتری است.

کلید واژه: سواد خواندن، درک اطلاعاتی، درک ادبی، کم شنوا

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.