بررسی تاثیر نیکوتین بر یادگیری وابسته به وضعیت موسیمول در مدل یادگیری احترازی غیرفعال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر نیکوتین بر یادگیری وابسته به وضعیت موسیمول در مدل یادگیری احترازی غیرفعال دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر نیکوتین بر یادگیری وابسته به وضعیت موسیمول در مدل یادگیری احترازی غیرفعال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر نیکوتین بر یادگیری وابسته به وضعیت موسیمول در مدل یادگیری احترازی غیرفعال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر نیکوتین بر یادگیری وابسته به وضعیت موسیمول در مدل یادگیری احترازی غیرفعال :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: بدلیل همپوشانی بین گیرنده های گابا و نیکوتینی در برخی از ساختارهای مغزی نظیر هیپوکامپ پشتی، احتمال وجود برهمکنش بین سیستم نیکوتینی استیل کولین و گابائرژیک در زمینه اعمال شناختی وجود دارد. در این مطالعه نقش احتمالی گیرنده های نیکوتینی هیپوکامپ پشتی بر روی فراموشی القاشده با موسیمول (آگونیست گیرنده های گابا- A) و یادگیری وابسته به وضعیت موسیمول در موش های سوری نر مورد بررسی قرار گرفته است.روش بررسی: در این مطالعه تجربی از ۱۸۵ سر موش کوچک آزمایشگاهی نر نژاد NMRI و داروهای نیکوتین و موسیمول استفاده شد. نمونه ها پس از بیهوشی در دستگاه استریوتاکسی قرار گرفتند و کانول گذاری دوطرفه در ناحیه CA1 هیپوکامپ پشتی انجام شد. بعد از طی دوره بهبودی هفت روزه، آزمون رفتاری با استفاده از دستگاه یادگیری احترازی غیرفعال مدل Step-down انجام شد و میزان تاخیر حیوان در پایین آمدن از سکو به عنوان معیار حافظه اندازه گیری شد.یافته ها: تزریق پس از آموزش موسیمول (۰.۱۵ و ۰.۰۷۵ میکروگرم بر موش) باعث تخریب حافظه می شود. حافظه تخریب شده با تزریق موسیمول (۰.۱۵ میکروگرم بر موش) بطور کامل با بکار بردن موسیمول یا نیکوتین (۱.۵ و ۱ میکروگرم بر موش) در روز آزمون به حالت عادی برمی گردد، که نشان دهنده القا یادگیری وابسته به وضعیت توسط موسیمول می باشد.نتیجه گیری: این یافته ها نشان داد که گیرنده های نیکوتینی هیپوکامپ پشتی نقش مهمی در فراموشی ایجاد شده با موسیمول و یادگیری وابسته به وضعیت القاشده با موسیمول بازی می کنند.

کلید واژه: موسیمول، نیکوتین، یادگیری وابسته به وضعیت، یادگیری احترازی غیرفعال، موش کوچک آزمایشگاهی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.