بررسی همبستگی استرس درک شده با تاب آوری در دانشجویان کارشناسی پرستاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی همبستگی استرس درک شده با تاب آوری در دانشجویان کارشناسی پرستاری دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی همبستگی استرس درک شده با تاب آوری در دانشجویان کارشناسی پرستاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی همبستگی استرس درک شده با تاب آوری در دانشجویان کارشناسی پرستاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی همبستگی استرس درک شده با تاب آوری در دانشجویان کارشناسی پرستاری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : حیات

تعداد صفحات :۱۶

زمینه و هدف: اثرات استرس بر سلامت دانشجویان، به توانایی مقابله آن ها بستگی دارد. یکی از راهبردهای مقابله ای برای روبه رو شدن با شرایط استرس زا تاب آوری است. با توجه به این که دانشجویان پرستاری تحت تاثیر عوامل استرس زای متعددی قرار دارند و از سوی دیگر در برخی از مطالعات تاب آوری به عنوان عاملی در سازگاری موفق با تغییرات، توانایی مقاومت در برابر مشکلات و عامل موفقیت در محیط آموزشی مطرح شده است، این مطالعه به منظور بررسی همبستگی استرس درک شده و تاب آوری در دانشجویان کارشناسی پرستاری انجام گرفت.روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه مقطعی از نوع همبستگی توصیفی است. جامعه پژوهش را کلیه دانشجویان کارشناسی پرستاری سال اول تا چهارم دانشکده پرستاری – مامایی تهران در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ تشکیل می دادند. حجم نمونه ۳۰۹ نفر برآورد گردید. نمونه های مورد پژوهش به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استرس درک شده و تاب آوری می باشد. از آزمون های آماری تی مستقل و ضریب همبستگی پیرسون در نرم افزار SPSS v.14 برای تحلیل داده ها استفاده گردید.یافته ها: نتایج نشان داد تقریبا همه دانشجویان کارشناسی پرستاری (%۹۹.۳) سطح استرس درک شده را در حد متوسط و بالاتر گزارش کرده اند. یافته ها نشان داد بین استرس درک شده و تاب آوری همبستگی آماری معنادار و معکوس وجود دارد (r= -0.38 و p£۰.۰۰۱).نتیجه گیری: با توجه به همبستگی معنادار و معکوس استرس درک شده با تاب آوری در دانشجویان کارشناسی پرستاری، آموزش راهبردهای مدیریت استرس از جمله افزایش تاب آوری در طول برنامه ۴ ساله به شکل کارگاه های آموزشی و ایفای نقش و سایر روش های نوین آموزشی برای آماده کردن آن ها جهت ورود به عرصه کار و خدمت در نظام سلامت ضروری به نظر می رسد.

کلید واژه: استرس درک شده، تاب آوری، دانشجویان پرستاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.