تاثیر آموزش خودمراقبتی بر میزان آگاهی، عملکرد و بستری مجدد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی بستری در بیمارستان های شهرستان اردبیل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش خودمراقبتی بر میزان آگاهی، عملکرد و بستری مجدد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی بستری در بیمارستان های شهرستان اردبیل دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش خودمراقبتی بر میزان آگاهی، عملکرد و بستری مجدد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی بستری در بیمارستان های شهرستان اردبیل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش خودمراقبتی بر میزان آگاهی، عملکرد و بستری مجدد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی بستری در بیمارستان های شهرستان اردبیل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش خودمراقبتی بر میزان آگاهی، عملکرد و بستری مجدد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی بستری در بیمارستان های شهرستان اردبیل :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش پرستاری

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: نارسایی قلبی یکی از شایع ترین بیماری های مزمن و عمده ترین عامل مرگ و میر در جهان است که با شیوع پیشرونده بالا و پذیرش بیمارستانی غیر قابل پیش بینی همراه است. خودمراقبتی یکی از جنبه های مهم درمان در بیماران مبتلا به شمار می رود. لازم است آموزش خودمراقبتی به عنوان قسمتی از طرح جامع مراقبت از این بیماران در طول بستری مورد نظر قرار گیرد. این مطالعه، با هدف تعیین تاثیر مداخلات آموزشی بر آگاهی، عملکرد و بستری مجدد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی در شهر اردبیل انجام شد.روش: در این مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی، تعداد ۴۴ نفر از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی بستری در بیمارستان های سبلان و امام خمینی (ره) اردبیل سال ۱۳۸۹ به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و به طور تصادفی به دو گروه مورد (n=22) و شاهد (n=22) تقسیم شدند. بیماران گروه مورد به مدت ۴ جلسه ۲۰ دقیقه ای توسط پژوهشگر آموزش دیدند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه قبل و بعد از آموزش جمع آوری گردید.یافته ها: داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS v.16 و با به کارگیری آمار توصیفی و آزمون های کای دو و تی مستقل و تی زوجی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج بیانگر آن است که پس از آموزش، میانگین امتیاز آگاهی در گروه مورد ۸۹.۶۰±۵.۹۵ و در گروه شاهد ۶۲.۴۷±۸.۸۴، میانگین امتیاز عملکرد در گروه مورد ۸۰.۷۵±۳.۷ و در گروه شاهد ۵۴.۷۸±۶.۲۴ و میزان بستری مجدد در گروه مورد %۱۵.۸ با میانگین و انحراف معیار ۱±۰.۱۵ و در گروه شاهد %۴۲.۱ با میانگین و انحراف معیار ۱.۳۷±۰.۳۷ بود که بر اساس آزمون تی مستقل میانگین امتیاز آگاهی و عملکرد با p=0.0001 دو گروه معنادار اما بستری مجدد با p>0.05 معنادار نبود.نتیجه گیری: یافته های به دست آمده از این پژوهش، نشان می دهد که برنامه های آموزشی اجرا شده در ارتقای آگاهی، رفتارهای خودمراقبتی و کاهش بستری مجدد بیماران موثر واقع شده است. لذا با برنامه ریزی درست مسوولین و اعضای تیم بهداشتی و ارایه خدمات آموزشی به بیماران با هدف بهبود رفتارهای خودمراقبتی می توان تا حدود زیادی از بستری مجدد بیماران جلوگیری کرد و بدیهی است که این امر کمک شایانی به اقتصاد خانواده و جامعه خواهد کرد و پیشنهاد می شود ضمن آموزش خلوت بیمار و حریم آنها رعایت گردد.

کلید واژه: آموزش، خودمراقبتی، آگاهی، عملکرد، بستری مجدد، نارسایی قلبی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.