مقاله تاثیر آموزش گروه همسان بر سطح آگاهی دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد راههای انتقال و پیشگیری عفونت و بیماری ایدز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر آموزش گروه همسان بر سطح آگاهی دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد راههای انتقال و پیشگیری عفونت و بیماری ایدز دارای ۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر آموزش گروه همسان بر سطح آگاهی دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد راههای انتقال و پیشگیری عفونت و بیماری ایدز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر آموزش گروه همسان بر سطح آگاهی دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد راههای انتقال و پیشگیری عفونت و بیماری ایدز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر آموزش گروه همسان بر سطح آگاهی دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد راههای انتقال و پیشگیری عفونت و بیماری ایدز :

مقاله تاثیر آموزش گروه همسان بر سطح آگاهی دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد راههای انتقال و پیشگیری عفونت و بیماری ایدز که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۷ در بیماریهای عفونی و گرمسیری ایران از صفحه ۱۱ تا ۱۶ منتشر شده است.
نام: تاثیر آموزش گروه همسان بر سطح آگاهی دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد راههای انتقال و پیشگیری عفونت و بیماری ایدز
این مقاله دارای ۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ایدز
مقاله آموزش
مقاله دانشجویان
مقاله آگاهی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سابقه و هدف: سندرم نقص ایمنی اکتسابی (ایدز) مشکل ترین مساله اپیدمیولوژی در دنیای حاضر است.
مطالعاتی که در اکثر کشورهای جهان در مورد سطح آگاهی جوانان (به عنوان یک گروه پرخطر) انجام شده، ثابت کرده است که اکثریت عظیم جوانان درباره چگونگی انتقال عفونت HIV/AIDS اطلاعات کمی دارند.
تقریبا در تمامی این مطالعات به نقش مهم آموزش در افزایش سطح آگاهی خصوصا آموزش توسط افراد همسان تاکید گردیده است. هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش آموزش توسط افراد همسان در ارتقا سطح آگاهی دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد روشهای پیشگیری و انتقال HIV/AIDS است.
روش کار: نوع مطالعه بصورت مداخله ای و از نوع قبل و بعد و جمعیت مورد مطالعه دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود. پرسشنامه ای حاوی ۱۲ سوال پیرامون راههای انتقال و پیشگیری از HIV/AIDS به جمعیت مورد مطالعه داده شد (پیش آزمون). سپس همین پرسشنامه دو هفته بعد از اجرای برنامه آموزشی توسط افراد همسان در بین همان دانشجویان توزیع گردید (پس آزمون).
یافته ها: ۷۰۳ نفر در این پژوهش شرکت کردند که %۴۴ آنها مذکر و بقیه مونث بودند. پس از آموزش سطح آگاهی در افراد مذکر از ۸۹۱ به ۹۳ و در افراد مونث از ۸۵۷ به ۹۵۹ افزایش معنی داری یافت. انجام آموزش در تمامی رشته های تحصیلی و در اغلب گروههای سنی نیز تفاوت معنی داری در سطح آگاهی ایجاد کرد. بطور کلی میانگین درصد پاسخ صحیح به سوالات قبل از آموزش %۸۷ و بعد از آن %۹۴۶ بود.
نتیجه گیری: به جز راههای اصلی انتقال بیماری که معلومات دانشجویان در سطح بالایی قرار دارد، در بقیه موارد از جمله راههای پیشگیری و باورهای نادرست در زمینه سرایت ویروس، آگاهی دانشجویان رضایتبخش نیست و نیازمند آموزش است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.