مقایسه راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دارای توانایی های علمی قوی و ضعیف در دانشگاه تربیت معلم تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دارای توانایی های علمی قوی و ضعیف در دانشگاه تربیت معلم تهران دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دارای توانایی های علمی قوی و ضعیف در دانشگاه تربیت معلم تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دارای توانایی های علمی قوی و ضعیف در دانشگاه تربیت معلم تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دارای توانایی های علمی قوی و ضعیف در دانشگاه تربیت معلم تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی

تعداد صفحات :۱۶

این مطالعه در صدد بوده که راهبردهای مطالعه و یادگیری به کار گرفته شده دو گروه از دانشجویان با پیشرفت تحصیلی کم و زیاد را مقایسه می نماید.بدین منظور ده سوال پژوهشی طراحی شد؛ سوالات پژوهش در این مطالعه از این قرار بود که «آیا بین کاربرد راهبردهای مطالعه پردازش اطلاعات، انتخاب ایده اصلی، راهبردهای آزمون، نگرش، اضطراب، انگیزه، تمرکز حواس، خودآزمایی، وسایل کمی مطالعه و مدیریت زمان بین دو گروه از دانشجویان با پیشرفت تحصیلی بالا و پایین تفاوت وجود دارد؟». به منظور تحقق اهداف مطالعه داده های ۲۱۸ دانشجو در سال تحصیلی ۱۳۹۰-۱۳۸۹ در دانشگاه تربیت معلم تهران (۱۰۷ دانشجوی قوی و ۱۱۱ دانشجوی ضعیف) که به سوال ها به طور کامل پاسخ دادند، وارد تجزیه و تحلیل شدند. از ابزار تشخیصی با عنوان «سیاهه راهبردهای مطالعه و یادگیری (LASSI)» ساخته واینشتاین و پالمر، برای ارزشیابی راهبردهای یادگیری و مطالعه دانشجویان استفاده شد که از روایی محتوایی بالایی برخوردار بوده و پایایی همسانی آن از طریق آلفای کرونباخ در این مطالعه بین ۰.۷۵ تا ۰.۷۸ به دست آمد.نتایج نشان می دهد که در کاربرد راهبردهای مطالعه و یادگیری پردازش اطلاعات، انتخاب ایده اصلی، راهبردهای آزمون، نگرش، انگیزش، تمرکز حواس، راهنمای مطالعه و مدیریت زمان بین دو گروه دانشجویان با پیشرفت تحصیلی بالا و دانشجویان با پیشرفت پایین، تفاوت معنی داری در سطح ۰.۰۱ مشاهده شد (a=0.01) و در راهبردهای اضطرار و خودآزمایی در بین دو گروه تفاوت معنی داری مشاهده نشد. این مقاله در چهار بخش ارایه می گردد. در بخش اول مقدمه و مساله تشریح می شود، در بخش دوم مشخصات روش تحقیق؛ در بخش سوم نتایج تجزیه و تحلیل و در بخش چهارم نتایج پیشنهادات مطرح می گردند.

کلید واژه: راهبردهای مطالعه، پیشرفت تحصیلی، راهبردهای یادگیری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.