پیش بینی فشار شروع ته نشینی آسفالتین طی فرآیند کاهش فشار در حضور دی اکسید کربن با استفاده از نظریه های هوش مصنوعی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیش بینی فشار شروع ته نشینی آسفالتین طی فرآیند کاهش فشار در حضور دی اکسید کربن با استفاده از نظریه های هوش مصنوعی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیش بینی فشار شروع ته نشینی آسفالتین طی فرآیند کاهش فشار در حضور دی اکسید کربن با استفاده از نظریه های هوش مصنوعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیش بینی فشار شروع ته نشینی آسفالتین طی فرآیند کاهش فشار در حضور دی اکسید کربن با استفاده از نظریه های هوش مصنوعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیش بینی فشار شروع ته نشینی آسفالتین طی فرآیند کاهش فشار در حضور دی اکسید کربن با استفاده از نظریه های هوش مصنوعی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش نفت

تعداد صفحات :۱۴

تزریق امتزاجی دی اکسید کربن به عنوان یکی از روش های متداول ازدیاد برداشت نفت از مخازن با تغییر خواص سیالات نفتی می تواند باعث بروز برخی مشکلات مانند ته نشینی آسفالتین شود که خود منجر به کاهش نفوذپذیری سازند و قابلیت کاهش تولید چاه های نفت و یا گرفتگی دهانه چاه و تسهیلات سرچاهی می گردد. پیش بینی فشار شروع ته نشینی آسفالتین به منظور بهینه سازی عملیات تزریق امتزاجی دی اکسیدکربن از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. هدف این تحقیق، پیش بینی فشار شروع ته نشینی آسفالتین طی کاهش فشار در حضور دی اکسید کربن با استفاده از مدل های هوش مصنوعی می باشد. این روش شامل یک شبیه ساز به نام “Intelligent Proxy Simulator (IPS)” مبتنی بر ساختار شبکه های عصبی مصنوعی با استفاده از دو الگوریتم آموزشی پس انتشار خطا و الگوریتم بهینه سازی اجتماع ذرات می باشد. جهت ارزیابی نتایج شبکه های هوش مصنوعی در پیش بینی فشار شروع ته نشینی آسفالتین از مدل جامد ترمودینامیکی در نرم افزار CMG (Winprop) استفاده شده است. نتایج به دست آمده از مدل های هوش مصنوعی در پیش بینی فشار شروع ته نشینی آسفالتین طی کاهش فشار در حضور دی اکسید کربن نتیجه رضایت بخش تری نسبت به مدل جامد ترمودینامیکی دارد. نتایج این تحقیق نشان داد با توجه به ته نشینی آسفالتین طی کاهش فشار در حضور دی اکسید کربن و اثرات مخرب این پدیده، میتوان با تکیه بر توانایی های شبکه های توسعه داده شده هوش مصنوعی و فراهم نمودن بانک اطلاعاتی از متغیرهای تاثیرگذار به صورت نظری، از ایجاد ته نشینی آسفالتین در فرآیند کاهش فشار در حضور دی اکسیدکربن در شرایط واقعی تا حدودی جلوگیری کرد.

کلید واژه: فشار شروع ته نشینی آسفالتین، الگوریتم پس انتشار خطا، الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.