مقایسه روش تدریس عملی – تئوری با تئوری – عملی بر یادگیری درس مورفولوژی دندان و رضایتمندی دانشجویان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقایسه روش تدریس عملی – تئوری با تئوری – عملی بر یادگیری درس مورفولوژی دندان و رضایتمندی دانشجویان دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقایسه روش تدریس عملی – تئوری با تئوری – عملی بر یادگیری درس مورفولوژی دندان و رضایتمندی دانشجویان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه روش تدریس عملی – تئوری با تئوری – عملی بر یادگیری درس مورفولوژی دندان و رضایتمندی دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقایسه روش تدریس عملی – تئوری با تئوری – عملی بر یادگیری درس مورفولوژی دندان و رضایتمندی دانشجویان :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیق در علوم دندانپزشکی
تعداد صفحات :۶
سابقه و هدف: با توجه به اهمیت شیوه های مختلف ارایه دروس و تاثیر آن بر میزان یادگیری، هدف از این مطالعه مقایسه روش تدریس عملی – تئوری با تئوری – عملی بر یادگیری درس مورفولوژی دندان و رضایتمندی دانشجویان بود.مواد و روش ها: این تحقیق به روش کارآزمایی بالینی متقاطع در دو مرحله بر روی ۷۲ نفر از دانشجویان سال دوم دندانپزشکی انجام گرفت، دانشجویان به صورت تصادفی به دو گروه تجربی (الف و ب) تقسیم شدند، در مرحله اول تحقیق، آموزش دندان سانترال بالا به گروه الف به روش تئوری – عملی (شاهد) و به گروه ب به روش عملی – تئوری (تجربی) ارائه گردید در مرحله دوم و هنگام آموزش دندان سانترال پایین جای دو گروه عوض شد، در پایان با برگزاری آزمون تئوری، میزان یادگیری دانشجویان سنجیده شد و یادگیری و رضایتمندی دو گروه با آزمون Mann-U-Whithney مورد قضاوت آماری قرار گرفت.یافته ها: از ۷۲ نفر دانشجوی مورد بررسی ۴۹ نفر (%۶۸) مونث و ۲۳ نفر (%۳۲) مذکر بودند، دانشجویان در محدوده سنی ۲۱.۱±۱.۵ سال قرار داشتند در مجموع دو مرحله آزمون، نمره دانشجویان در روش تئوری عملی ۱۵.۱±۱ و در روش علمی – تئوری ۱۶.۶±۱ بود و این اختلاف از لحاظ آماری معنی دار بود (P<0.01). امتیاز رضایت مندی دانشجویان از روش تدریس تئوری – عملی ۳.۳±۰.۸ و در روش عملی – تئوری ۴.۴±۰.۶ بود و این اختلاف از لحاظ آماری معنی دار بود (P<0.001).نتیجه گیری: به نظر می رسد روش تدریس عملی – تئوری روشی کم هزینه در اصلاح شیوه سنتی سخنرانی در آموزش درس مورفولوژی دندان بوده و رضایتمندی دانشجویان را نیز افزایش می دهد.
کلید واژه: آموزش، روش، آناتومی، دندانی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.