عوامل موثر بر الگوی رای دهی مردم شهرستان اردل در انتخابات مجلس شورای اسلامی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عوامل موثر بر الگوی رای دهی مردم شهرستان اردل در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای ۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عوامل موثر بر الگوی رای دهی مردم شهرستان اردل در انتخابات مجلس شورای اسلامی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عوامل موثر بر الگوی رای دهی مردم شهرستان اردل در انتخابات مجلس شورای اسلامی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عوامل موثر بر الگوی رای دهی مردم شهرستان اردل در انتخابات مجلس شورای اسلامی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات سیاسی و بین المللی

تعداد صفحات :۴۴

سطور حاضر، با هدف بررسی عوامل اجتماعی موثر بر الگوی رای دهی مردم شهرستان اردل در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شناسایی خصایص و ویژگی های این الگو به نگارش درآمده است. در راستای این هدف و جهت پاسخگویی به سوال اصلی مقاله، چارچوب نظری با تلفیقی از نظریه های کارکردگرایی، همرنگی، فشار گروهی و … تدوین گردید و از این نظریات، ۹ فرضیه در پاسخ به سوال اصلی تحقیق استخراج گردید. این فرضیه ها با استفاده از روش پیمایشی مورد آزمون واقع شدند. در راستای این روش، پس از تعریف عملیاتی متغیرها، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که آلفای کرونباخ آن برابر با ۰.۷۸ بود و سپس با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه ۳۳۰ نفر برآورد شد و پس از آن پرسشنامه ها توزیع و جمع آوری و پردازش و مورد تحلیل واقع شدند. داده های به دست آمده با استفاده از آماره های توصیفی و مدل سازی معادله ساختاری مورد تحلیل واقع گردیدند. اهم نتایج حاصله از این تحلیل عبارتند از: اعتقادات مذهبی، تحصیلات، نفوذ سیاسی، موقعیت اجتماعی، سوابق اجرایی و شجاعت کاندیداها به عنوان الگوی رای دهی مردم شهرستان اردل شناخته شده است. متغیرهای گروه های مرجع با ضریب گاما ۰.۳۱ و ضریب تعیین ۱۰ درصد، تبلیغات با گامای۰.۳۰ و ضریب تعیین ۹ درصد، گروه دوستان با گامای ۰.۳۲ و ضریب تعیین ۱۱ درصد، جامعه پذیری سیاسی با گامای ۰.۴۰ و ضریب تعیین ۱۶ درصد، جماعت مردم با گامای ۰.۱۵ و ضریب تعیین ۴ درصد، فشار گروهی با گامای ۰.۲۶ و ضریب تعیین ۷ درصد، خانواده با گامای ۰.۲۵ و ضریب تعیین ۶ درصد، تعلق طایفه ای در مجموع با گامای ۰.۲۵ و با ضریب تعیین ۱۸ درصد بر انتخاب این الگو تاثیر معناداری داشته است.

کلید واژه: الگوی رای دهی، جامعه پذیری سیاسی، فشار گروهی، طبقه اجتماعی– اقتصادی، گروه های مرجع، تبلیغات، جماعت مردم

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.