تاثیر آموزش مهارت های یادداشت برداری بر خودکارامدی تحصیلی دانشجویان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش مهارت های یادداشت برداری بر خودکارامدی تحصیلی دانشجویان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش مهارت های یادداشت برداری بر خودکارامدی تحصیلی دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش مهارت های یادداشت برداری بر خودکارامدی تحصیلی دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش مهارت های یادداشت برداری بر خودکارامدی تحصیلی دانشجویان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: یکی از اهداف تعلیم و تربیت، آماده کردن دانشجویان برای رویارویی با مسایل آینده و نوآوری است، به همین دلیل باید مسایل مربوط به یادگیری آن ها در کانون توجه قرار گیرد و تقویت شود. پژوهش حاضر به منظور بررسی، تاثیر آموزش مهارت های یادداشت برداری بر خودکارامدی تحصیلی دانشجویان انجام یافته است.مواد و روش ها: پژوهش با روش آزمایشی (طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه شاهد) انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان ورودی ۸۹ – ۱۳۸۸ بود. نمونه تحقیق شامل ۱۱۰ نفر، ۵۵ نفر گروه آزمایش (۳۰ نفر دانشکده ادبیات و ۲۵ نفر دانشکده بهداشت) و ۵۵ نفر گروه شاهد (۳۰ نفر دانشکده ادبیات و ۲۵ نفر دانشکده بهداشت) بود که با روش نمونه گیری خوشه ای یک مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه خودکارامدی دانش آموز Morgan-Jinks استفاده شد. پیش از اجرای آموزش در دو گروه پیش آزمون اجرا گردید. بعد از اتمام دوره آموزش که فقط برای گروه آزمایش برگزار گردید، از دو گروه پس آزمون گرفته شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های Independent–t و ANCOVA استفاده شد.یافته ها: خودکارامدی تحصیلی دانشجویان گروه آزمایش دو دانشکده به طور کلی پس از آموزش مهارت های یادداشت برداری به طور معنی داری افزایش یافت (P<0.005). همچنین یافته های حاصل از مقایسه دو دانشکده آشکار ساخت که آموزش این مهارت ها رابطه معنی داری با خودکارامدی تحصیلی دانشجویان دانشکده بهداشت داشته است (P<0.005)، اما رابطه معنی داری با خودکارامدی تحصیلی دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشاهده نشد (P>0.005).نتیجه گیری: با توجه به تاثیر مثبت آموزش مهارت های یادداشت برداری، به نظر می رسد لازم است دست اندرکاران امر آموزش نسبت به ترویج آموزش این مهارت ها سرمایه گذاری بیشتری نمایند و حتی المقدور در دوره های آموزشی استادان دانشگاه، مهارت های یادداشت برداری گنجانده شود تا اساتید به عنوان افراد اثرگذار بر دانشجویان بتوانند روند آموزش و یادگیری این مهارت ها را تسهیل نمایند.

کلید واژه: آموزش، مهارت های یادداشت برداری، خودکارامدی تحصیلی، یادگیری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.